«جمشید جهان‌زاده» و «فرزانه نشاط‌خواه» از سال‌ها پیش در سعادت‌آباد زندگی می‌کنند. آنها با گذشت ۵۰ سال از زندگی مشترکشان بسیار با هم صمیمی‌اند و جالب‌تر آنکه خیلی هم با هم هماهنگ هستند. این زوج نوروز و حال و هوای پیش از آن را دوست دارند.

جهانزاده و نشاط خواه

به گزارش همشهری آنلاین، «جمشید جهان‌زاده» کارش را ابتدا با تئاتر آغاز کرد و بعد در فیلم های تلویزیونی و سینمایی زیادی حضور یافت. جنگ نفتکش ها و کشتی آنجلیکا از معروف ترین فیلمهایی هستند که وی در آنها نقش آفرینی کرده است. همسرش «فرزانه نشاط‌خواه» هم تا حالا  در فیلم هایی مانند کچل کفترباز، جاده های سرد، تصویر آخر، ده صحنه تا اخراج، دیگه چه خبر و جامه دران ایفای نقش کرده است. خانه این زوج هنرمند در نزدیکی فضای سبز کوچکی در میدان فرهنگ سعادت‌آباد قرار دارد. آنها با نشان دادن فضاهای دنج و آلاچیق نزدیک منزلشان، از حال و هوای ازدواجشان در ۵ دهه پیش یاد می‌کنند و از با هم بودن‌ها و خاطراتشان در محله‌های مختلف تهران صحبت می‌کنند.

خواندنی های بیشتر را اینجا دنبال کنید

زوج بازیگر و نوروز دوست‌داشتنی |  ذوق و شوق خرید و گشت و گذار و دورهمی‌های خانوادگی

از جمهوری تا سعادت‌آباد

نشاط‌خواه می‌گوید: «اوایل ازدواجمان در محله پر سر و صدای جمهوری زندگی می‌کردیم، آن زمان جوان بودیم و حوصله بیشتری برای ماندن در فضاهای شلوغ داشتیم. سپس به خیابان جمالزاده محله باقرخان رفتیم و چند سالی هم در این محدوده از شهر زندگی کردیم. آن زمان روی محل تحصیل پسرمان حساسیت ویژه‌ای داشتم. برای همین با همسرم تصمیم گرفتیم به محله دنج و خلوت سعادت‌آباد بیاییم. حالا بیش از  ۲ دهه است که در سعادت‌آباد زندگی می‌کنیم.» جهان‌زاده در ادامه صحبت‌های همسرش می‌افزاید: «با وجودی که تمام شهر دستخوش شلوغی و ازدحام جمعیت شده است اما سعادت‌آباد هنوز هم‌محله‌ای امن، ساکت و تمیز است و این محله را به دیگر نقاط شهر ترجیح می‌دهم.»

 پاتوق خرید زوج هنری

این زوج علاقه زیادی به گشت وگذار دارند. جهان‌زاده می‌گوید: «اکثر خریدهای خانه را از بازار میوه و تره‌بار فاز ۶ سعادت‌آباد و فروشگاه شهروند میدان بهرود انجام می‌دهم. همه فروشندگان بازار به من و همسرم لطف دارند. هرچند نرخ خرید از بازار مصوب است اما میوه‌های مناسبی را برایم کنار می‌گذارند و در انتخاب اجناس مصرفی ما را راهنمایی می‌کنند. گاهی اوقات هم که خرید کمی داریم با همسرم به سوپرمارکت ابتدای خیابان می‌رویم.» فرزانه نشاط‌خواه هم خرید کردن را بهانه‌ای برای پیاده‌روی در کوچه‌های اطراف محل سکونتش می‌داند و می‌گوید: «یک ساعت پیاده‌روی جزء برنامه‌های روزانه‌ام است و همسرم هم گاهی همراهی‌ام می‌کند. البته فضای سبز کوچک و آلاچیق روبه‌روی ساختمان، فضای دنجی برای گذراندن وقت و حال و احوالپرسی با همسایه‌ها و اهل محله است.»

زوج بازیگر و نوروز دوست‌داشتنی |  ذوق و شوق خرید و گشت و گذار و دورهمی‌های خانوادگی

 غذا دادن به حیوانات

یکی از عادت‌های فرزانه نشاط‌خواه حین گشت‌زدن در محله‌اش، غذا دادن به حیوانات و پرندگان است. او هر روز به گربه‌ها، سگ‌ها و پرنده‌های فضای سبز کوچک روبه‌روی منزل‌شان غذا می‌دهد و حتی غذای مخصوص حیوانات هم تهیه کرده است. می‌گوید: «کوچه‌های اطراف میدان فرهنگ، گربه‌ها و سگ‌های زیادی دارد که هیچ پناهگاهی ندارند. بیشتر این حیوانات معمولاً سرگردان کوچه‌ها و گرسنه هستند. کاش مکانی برای این زبان‌بسته‌ها در نظر گرفته می‌شد.» جهانزاده هم اضافه می‌کند: «در محدوده سکونت ما، اکثر خانواده‌ها حیوانات خانگی دارند، اما متأسفانه هیچ فضایی برای جست و خیز این زبان‌بسته‌ها وجود ندارد. امیدوارم مسئولان با توجه به نیاز این محدوده از شهر، حیوانات را فراموش نکنند و فضایی را برای حیوانات در نظر بگیرند. به هر حال بسیاری از مردم برایشان خوشایند نیست که حیوان خانگی از کنارشان عبور کند و کاملاً هم حق دارند.»

 گسترش فضای سبز محلی

جهان‌زاده نمای سابق محله‌اش با خانه‌های ۳ تا ۴ طبقه و بدون ترافیک را بیشتر دوست دارد. می‌گوید: «در محله سعادت‌آباد تا چشم کار می‌کند، مرکز تجاری و خرید می‌بینی. در حالی‌که روزگاری این محدوده از شهر تهران به فضای سبز و هوای مطبوعش شهرت داشت اما حالا در هر خیابانش یک مجتمع تجاری هست. کاش اگر مرکز خریدی هم ساخته می‌شود، چند کاربری مانند فرهنگی، تجاری، تفریحی و... داشته باشد تا به نیاز همه شهروندان پاسخ دهد.» فرزانه نشاط‌خواه در ادامه به فضاهای سبز مطلوبی که در چند سال اخیر در محله‌اش ایجاد شده اشاره می‌کند و می‌گوید: «ایجاد فضای سبز و بوستان‌های کوچک در یک محله، در ارتقای منظر شهری و محیط‌ زیست آن محدوده تأثیر می‌گذارد. چون یکی از عوامل زیبای شهر، گسترش فضاهای سبز محلی است. کاش در آینده مکانی به زیبایی پل طبیعت در منطقه ما ساخته شود. چون محله ظرفیت ایجاد چنین فضای زیبایی را دارد.»

زوج بازیگر و نوروز دوست‌داشتنی |  ذوق و شوق خرید و گشت و گذار و دورهمی‌های خانوادگی

برنامه‌ای برای نوروز

«جمشید جهان‌زاده» و «فرزانه نشاط‌خواه» از سال‌ها پیش در سینما و تلویزیون مشغول کارند و در فیلم های زیادی ایفای نقش کرده اند. حتی برخی سال ها مانند سال ۱۳۹۶ و در فیلم مرز خوشبختی این زوج با هم در فیلم های نوروزی حضور داشته اند. اما نوروز و حال و هوایش برای این زوج دوست داشتنی است. «جهان‌زاده» عاشق سفر است و تعطیلات نوروز را فرصتی مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی در شهر اجدادی‌اش گچساران می‌داند: «تا همین چند سال پیش از اوایل اسفند ماه تا روزهای آخر سال شروع به تدارک برنامه مسافرت می‌کردیم. در اصل مثل دوران کودکی با ذوق و شوق خرید کرده و با جمع کردن وسایل و چیدن آن در کیف مسافرتی‌ام، منتظر رسیدن سال نو می‌ماندیم.»

  «فرزانه‌نشاط‌خواه» هم برنامه‌های زیادی برای نوروز دارد: «پیش از فرارسیدن سال نو، خرید و گشت‌وگذار در میدان‌های کاج و ولی‌عصر(عج) و تب وتاب روزهای پایانی سال وقتی که مردم از مغازه‌ای به آن مغازه دیگر می‌روند، را خیلی دوست دارم.»

کد خبر 748711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    3 2
    خوش بحال بچه هاشون ، دیدن چنین زوج‌هائیکه بعد از این همه سال اینقدر در کنار هم خوش و خرم اند .خیلی زیباست همیشه دعا می کنم خدا برای همدیگه حفظشون کنه ، ان شاءالله .