شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

با وجود کوشش‌های زیادی که به منظور قانونمند کردن هزینه دریافتی در بخش‌های خدماتی انجام شده است،

باز هم گاهی شرایط، بر الزامات و قوانین تاثیر گذاشته و منجر به دریافت سلیقه‌ای هزینه‌ خدمات می‌شود. یکی از تکراری‌ترین سوژه‌ها در این زمینه کرایه تاکسی است که از قدیم‌الایام تا کنون موضوع اختلاف نظر بین راننده و مسافر بوده است.

به بیان بهتر هرچند نرخ مشخصی برای کرایه تاکسی‌ها وجود دارد اما در برخی موارد شرایط جوی مانند بارش باران یا برف روی کرایه‌ها تاثیر گذاشته و تعدادی از رانندگان بابت سرویس‌دهی در این شرایط نرخ کرایه‌ها را افزایش می‌دهند.

این در حالی است که طبق قوانین دریافت کرایه بیشتر در روزهای بارانی خلاف است اما معمولا مشاجره مسافر  با راننده در این زمینه به جایی نمی‌رسد. 

البته اگر  سوار خودرو‌های  فاقد مجوز مسافربری شوید، وضعیت بدتر از این خواهد شد چون این خودروهای فاقد برچسب زرد رنگی هستند که روی آن کرایه مسیر درج شده است.

صف‌بندی مشتریان روی پله

هرچند تعداد زیادی رستوران در سطح شهر وجود دارد اما این یک واقعیت است که برخی از رستوران‌ها به دلیل سرویس‌دهی بهتر و کیفیت مطلوب غذا مشهورتر بوده و مشتریان زیادی دارند.

این رستوران‌های معروف معمولا در روزهای تعطیل به خصوص جمعه‌ها مشتریان زیادی دارند و گاهی ازدحام مشتریان موجب می‌شود که صفی طولانی از مشتریانی تشکیل شود که در انتظار خالی شدن میز و صندلی هستند.

این در حالی است که باوجود گران‌قیمت بودن غذای این رستوران ها و دریافت هزینه زیاد از مشتری معمولا مکان مناسبی برای در انتظار ماندن مشتریان در نظرگرفته نشده و حتی مشتریان ناچار می‌شوند مدت زیادی روی پله‌های رستوران برای رسیدن نوبت انتظار بکشند.

انتظار می‌رود که این رستوران‌ها در مقابل هزینه ای که از مشتریان دریافت می‌کنند، دست کم فضایی برای نشستن مشتریان در صف انتظار در نظربگیرند.

هوای ابری اتاق‌ پذیرایی

به محض بارش باران و برف، فصل جدیدی در مشاجرات رایج همسایه‌های مجتمع‌های مسکونی به نام چکه‌های سقف آغاز می‌شود. دراین مواقع معمولا ساکنان بالاترین طبقه مسئول ابری شدن هوای اتاق پذیرایی یا دیگر نقاط منزل همسایه پایینی می‌شوند.

حال آنکه  مشارکت تمامی ساکنان مجتمع‌ و ایزوگام کردن مناسب بام می‌‌تواند مهر پایانی برای تمام این مشاجرات و جر و بحث‌ها باشد.

البته این مشاجرات به روز‌های بارانی و برفی محدوده نشده و در روز‌های دیگر نیز گاهی همسایه‌ها به سوراخ بودن لوله‌های همسایه بالایی و نشت آب به سقف خانه‌شان معترضند.

در موارد بسیاری آنها حق دارند و در واقع آنهاچوب بی‌توجهی همسایه بالایی خود را خورده و بنابراین حق دارند نسبت به این بی‌توجهی شکایت کنند زیرا لوله‌های نامناسب و غیرمقاوم در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی می‌تواند آسیب‌های جدی به ساختمان بزند.

اجناس باران دیده

بر خلاف تصور عموم، این فقط گرگ‌های باران دیده نیستند که طی عمر نه چندان طولانی خود چند باری با آب باران خیس شده‌اند، بلکه اجناس و کالا‌های برخی فروشنده‌ها نیز مانند همان گرگ‌های باران دیده در روز‌های بارانی و برفی حسابی خیس می‌شوند.

البته این اجناس که اتفاقا روی آنها نیز نوشته‌ شده « در هوای خشک نگهداری شود» به هیچ عنوان راهی سطل زباله نمی‌شوند، بلکه آنها گاه به قیمت درج شده روی کالا گاهی نیز پایین‌تر از آن راهی سبد مصرف شهروندان می‌شوند.

این در حالی است که اجناس یاد شده در رطوبت به راحتی فاسد شده و برخی انواع آن حتی کپک می‌زنند و مشتری فقط هنگامی از این موضوع آگاه می‌شود که برای پس دادن آن خیلی دیر شده است.

تمامی این کاستی‌ها در حالی روی می‌دهد که فروشنده‌ها می‌توانند به راحتی از چیدن اجناس در جلوی مغازه خودداری کنند تا دیگرچنین رویدادی رخ ندهد.

کد خبر 74859

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز