مهدی اسماعیلی نایب رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ از نظر من با مشکلات پیش آمده، عملکرد آموزش و پرورش را راضی کننده نمی‌بینم.

نوری

همشهری آنلاین-گروه سیاسی: «پس از انجام بررسی‌های فراوان تصمیم گرفتم که طرح‌ها استیضاح آقای یوسف نوری را در سامانه نمایندگان مجلس بارگذاری کنم.» این خبر را ذبیح الله اعظمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

در همین باره اما  نایب رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با همشهری آنلاین اظهار کرد که  ۴ نماینده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را در سامانه مجلس بارگذاری کردند و قرار شد نمایندگان دیگر این طرح را امضا کنند.

مهدی اسماعیلی نایب رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس  تاکید کرد: وظیفه ذاتی نمایندگان نظارت بر عملکرد عوامل و مسئولان اجرایی کشوراست. بر اساس این حق قانونی، نمایندگان هرگاه تخلف یا نارضایتی در عملکرد مسئولان اجرایی کشور ببیند، می‌توانند آنها را پای میز استیضاح بکشند.

این نماینده در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش افزود:‌ وزیر آموزش و پرورش عهده‌دار یک مجموعه بزرگ،گسترده و حائز اهمیت و همچنین عهده‌دار مسئولیت جمعیت قابل توجهی از معلمان و دانش‌آموزان است.از این رو طبق هدف‌گذاری‌هایی انجام گرفته و اهداف سند تحول بنیادین، از این تیم و نوع مدیریتشان معلوم است که نمی‌توانند به آن اهداف دست پیدا کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: به همین جهت با توجه به مشکلاتی که در بحث رتبه بندی معلمان و سند تحول بنیادین وجود دارد، نمایندگان اظهار نارضایتی کرده‌اند و در نطق‌های خود این نارضایتی  از عملکرد آموزش و پرورش را اعلام کرده‌اند. در بحث استیضاح در مجلس ۴ نفر از نمایندگان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را در سامانه مجلس بارگذاری کرده‌اند.

اسماعیلی با اشاره به جمع‌‎آوری امضا در مجلس برای این موضوع اضافه کرد: اگر آمار امضای نمایندگان بیش از ۱۵ نفر باشد وزیر را به سوال می‌کشد و می‌تواند استیضاح را کلید بزند و این تعداد برای شروع استیضاح و سوال کفایت می‌کند. با این ۴ لیست احتمال جمع‌آوری ۵۰،۶۰ امضا وجود دارد. اگر مجلس و نمایندگان مصمم باشند طبیعتا این طرح  مورد توجه قرار می‌گیرد و در این صورت ممکن است استیضاح وزیر اتفاق بیفتد. 

وی با اشاره به اینکه گفته می شود  بیش از یک میلیون دانش آموز جا مانده از تحصیل داریم، گفت:‌ من عدد بیش از یک میلیون را تایید نمی‌کنم، باید دید میزان درست و واقعی آمار چقدر است‏، اما همواره دانش آموز جا مانده از تحصیل همواره بوده است. برنامه آموزش و پروش نیز همواره این است که آمارشان را تقلیل دهد. البته در دوران کرونا این آمار پررنگ‌تر شده است چرا که عده‌ای به سامانه‌های آموزشی دسترسی نداشته و از تحصیل بازمانده ‌اند.

این نماینده ادامه داد: البته این تعداد از دانش‌آموزان به مرور زمان با وجود کلاس‌های حضوری تا حدی حل شده است. اما  اگر رقم بازمانده از تحصیل معنادار شود،به عنوان یک دغدغه برای مسئولان و اولیا حساسیت لازم را در پی خواهد داشت. 

نایب رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: به هر حال مجموعه‌ای از عوامل باعث می‌شود که نمایندگان تصمیم به استیضاح بگیرند. هم بحث پرسنل، کیفیت و کمیت معلمان و توجه به سند تحول بنیادین که یکی از مولفه‌های مهم ارزیابی عملکرد مسئولان آموزش و پروش  است، دلیل محکمی برای زیر سوال بردن آقای وزیر است. بحث آموزش و پرورش همواره از جمله بخش هایی است است که باید مورد توجه جدی قرار می‌گیرد و همه اینها دست به دست هم می‌دهند تا عملکرد وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 748579
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • حمید US ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 0
    این قیافه داش مشتیاست
  • سهیل IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    2 0
    نمایندگان عزیز اصلا نباید ایشون وزیر میشد.که متاسفانه شد!!حالا استیضاح من به عنوان پدر ۳ فرزند محصل ممنونم.بشرطی که بعد از عزل وزیر پاسخگو عملکردش باشه باید عملکرد وزیر و همکاران ذیمدخل توسط قوه قضاییه بررسی بشه.خود وزیر محترم تو این شرایط از خداش که برکنار بشه.