شیعیان پاکستان به‌دنبال حمله انتحاری به عزاداران حسینی در شهر دیره غازی خان اقدام به برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف استان پنجاب کردند.

به گزارش الجزیره، تظاهرکنندگان نیروهای پلیس را مسئول این حملات دانستند و خواستار اقدامات جدی دولت علیه تروریست‌ها شدند. عملیات انتحاری روز پنجشنبه به یک حسینیه در شهر دیره غازی خان باعث شهادت 33 نفر و زخمی شدن بیش از 52 نفر شد.

همچنین به‌دنبال این حمله روز گذشته این شهر را اعتصاب عمومی فرا گرفت و مدارس و بازار شهر به‌طور کامل تعطیل شد.

ده‌ها جوان خشمگین هم در اعتراض به بی‌تفاوتی مقام‌های پاکستان به کشتار شیعیان این کشور یک پاسگاه پلیس را در این شهر  به آتش کشیدند. مقصود احمد، رئیس پلیس شهر دیره غازی خان اعلام کرد که به‌دنبال خشم مردم پاکستان، نیروهای امنیتی به‌دنبال کمک رهبران مذهبی منطقه برای آرام کردن مردم هستند.

همچنین عصر روز گذشته پیکر شهدای این حمله انتحاری با حضور هزاران نفر از شیعیان تشییع شد. این در حالی است که گزارش‌ها نشان می‌دهد گروهک تروریستی موسوم به سپاه صحابه عصر روز گذشته با حمله به تظاهر‌کنندگان در اوچ شریف 15نفر را زخمی کردند.

عباس کمیلی، رئیس ائتلاف جعفریه پاکستان با محکوم کردن حملات به شیعیان پاکستان مقام‌های محلی را به خاطر در نظر نگرفتن تدابیر امنیتی در این حادثه مقصر دانست.

مقام‌های پلیس پاکستان روز گذشته از دستگیری 16 مظنون در رابطه با حمله انتحاری دیره غازی‌خان خبر دادند.

کد خبر 74774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز