مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: با اختصاص اعتبارات ویژه دولت، بیش از 170 هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، بیمه شدند

 مجید موسویان در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: بر اساس برنامه چهارم توسعه کشور، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی باید به مرور زیرپوشش نهادهای بیمه‌ای قرار گیرند.

وی با بیان این که برای بیمه زنان سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی 46 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت، گفت: این افراد پس از بیمه شدن از مزایای بیمه از جمله مستمری فوت، حادثه، نقص عضو و بازنشستگی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر افزود: در جامعه جهانی امروز از    بیمه‌های اجتماعی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توسعه یافتگی یاد می‌شود، بر این اساس جمهوری اسلامی ایران که به سمت توسعه یافتگی در حرکت است باید برنامه جامعی برای بیمه داشته باشد.

موسویان گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر برای توسعه بیمه اجتماعی روستاها و مناطق عشایر نشین، بیش از 3 هزار و 400 نهاد روستایی را در روستاهای کشور دایر کرده است.

وی افزود: سه هزار خانوار روستایی و عشایری در کشور از مزایای مستمری ماهانه صندوق استفاده می‌کنند که ارزش ریالی مستمری پرداختی به آنان در هر سال معادل 16 میلیارد ریال است.

زنان 50 و مردان 65 ساله روستایی بیمه می‌شوند

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر کشور در ادامه گفت: مردان متولد 1332 و زنان متولد 1337 روستایی و عشایری تا پایان اسفند فرصت دارند، بیمه اجتماعی شوند.

موسویان افزود: این افراد باید در مدت زمان باقی مانده به مراکز بیمه روستای خود ( دهداری - تعاونی - شورای اسلامی ) مراجعه و با پرداخت حق بیمه حداقل 54 هزار تومان برای یک سال، خود و اعضای خانواده را بیمه کنند.

وی گفت: پس از مدت اعلام شده این افراد بر اساس قانون نمی توانند بیمه شوند.

موسویان افزود: این افراد پس از زیرپوشش قرار گرفتن و بیمه شدن از مزایای دریافت حقوق از کارافتادگی، پیری، فوت و از کار افتادگی ناشی از کار بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر کشور با بیان این که تاکنون 710 هزار خانوار روستایی و عشایر کشور بیمه شده‌اند گفت: این رقم سال گذشته، 644 هزار خانوار و سال 85 نیز 322 هزار خانوار بود.

موسویان افزود: در طرح بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور، افرادی که 15 سال حق بیمه پرداخت کنند مشمول دریافت مستمری می‌شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور گفت: حداکثر 55 سال برای مردان و 50 سال برای زنان و حداقل سن 18 سال سکونت در روستا یا منطقه عشایری و بدون شرط اشتغال، از شرایط عضویت در این صندوق است.

موسویان با بیان این که طرح بیمه روستائیان و عشایر از سال 1384 آغاز شد، افزود: حدود 40 درصد روستائیان و عشایر هنوز زیر پوشش بیمه اجتماعی نیستند.

تاریخ بیمه اجتماعی در ایران به 70 سال قبل با بیمه شدن کارگران راهسازی و راه آهن بر می‌گردد.

بیمه روستائیان با 54 هزار تومان در سال

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر ادامه داد: روستاییان و عشایر کشور با پرداخت سالانه 540 هزار ریال حق بیمه، زیرپوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

سید مجید موسویان افزود: روستائیان و عشایر با پرداخت این رقم، همه افراد خانواده خود را بیمه می‌کنند.

وی با بیان این که روستائیان و عشایر برای بیمه شدن باید به کارگزاری‌های محل خود که در تعاونی‌ها، شوراها و دهداری‌ها قرار دارد، مراجعه کنند، گفت: این افراد پس از زیرپوشش قرار گرفتن و بیمه شدن از مزایای دریافت حقوق از کارافتادگی، پیری، فوت و از کارافتادگی ناشی از کار بهره‌مند می‌شوند.

موسویان با بیان این که دو سوم حق بیمه روستائیان و عشایر را دولت پرداخت می‌کند افزود: دولت برای بیمه روستائیان و عشایر بین 108 تا 180 هزار تومان به عنوان سهم اختصاص می‌دهد.

وی گفت: نزدیک به یکهزار خانوار مستمری‌ بگیر به علت فوت سرپرست خانواده خود زیرپوشش صندوق هستند و ماهیانه یک میلیون ریال مستمری دریافت می‌‌کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: مراکز و کارگزاری‌های بیمه کننده روستائیان و عشایر در دورترین نقاط کشور ایجاد شده است و با کمبودی در این خصوص مواجه نیستیم.

سرمایه گذاری وظیفه صندوق بیمه اجتماعی

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری یکی از وظایف این صندوق است،‌ افزود: تمام پول‌هایی که مردم و دولت به این صندوق واریز می‌کنند به سرعت در بخش‌های مناسب سرمایه گذاری می‌شود.

وی اضافه کرد: تعهدات صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر با ایجاد ارزش افزوده در دارایی‌ها امکان پذیر است.

موسویان ادامه داد:بیش از 40 درصد سهام فولاد خراسان در اختیار صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر است.

وی بابیان اینکه این صندوق برای سرمایه گذاری محدودیتی قائل نیست، افزود: بر‌اساس مدیریت سرمایه گذاری، در هر مقطع بهترین نوع سرمایه گذاری انتخاب و اجرا می‌شود.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: بودجه دولتی این صندوق از 30 میلیارد تومان در سال نخست فعالیت (1384) امسال به 160 میلیارد تومان رسید که 152 میلیاردتومان از این مبلغ تا پایان سال محقق می‌شود.

وی افزود: هر بیمه گذار برای خود و تمام افراد خانواده‌اش 5 درصد از در آمد ماهیانه‌ای را که اعلام می‌کند( امسال بین 90 تا 180 هزار تومان) می‌پردازد و دولت نیز 10 درصد این مبلغ را به صندوق می‌دهد.

موسویان در ادامه گفت:این صندوق در دو قرار داد جداگانه 140 هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)و حدود 34 هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش سازمان بهزیستی کشور را رایگان زیر پوشش بیمه قرار داده است.

وی بابیان اینکه سهم بیمه این خانواده‌ها را بر اساس درآمد ماهیانه 90 هزار تومان ( 54 هزار تومان حق بیمه در سال نخست طرح ) کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می‌کنند، افزود: این قرار داد تمدید شده و حق بیمه هر زن سرپرست خانوار در سال دوم که از ابتدای بهمن 87 آغاز شده است برای یک سال 60 هزار تومان تعیین شده است.

موسویان تاکید کرد: برخلاف برخی مطالب که تکذیب شد، بیمه زنان سرپرست خانوار قطع نشده است.

وی با اشاره به اینکه باید خدمات حمایتی به خدمات بیمه ای تبدیل شود، گفت: جایگزینی خدمات بیمه‌ای با مشارکت افراد، حفظ منزلت آنان را در پی دارد.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر بابیان اینکه مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی یا بازماندگی روستائیان و عشایر ماهانه 60 تا 100 هزار تومان است، افزود: این مستمری‌ها برای زنان سرپرست خانوار در سال دوم اجرای طرح 66 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

کد خبر 74694

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز