گروه اجتماعی - مینا شهنی: وزیر رفاه و تامین اجتماعی وعده داد که بیمه درمان ایرانیان از پایان هفته اجرایی می‌شود.

عبدالرضا مصری به خبرنگاران گفت: بالاخره بیمه درمانی ایرانیان پایان هفته جاری به نتیجه می‌رسد و ادارات بیمه خدمات درمانی در سراسر کشور موظف به تشکیل پرونده مراجعه‌کنندگان و صدور دفترچه بیمه برای آنان هستند.

وزیر رفاه در آیین گشایش پایگاه دائمی سنجش بینایی در شیرخوارگاه آمنه با اعلام این خبر ا فزود: تمامی آیین‌نامه‌های بیمه درمان ایرانیان تا‌کنون آماده شده و چنانچه دولت این هفته به سفر ا ستانی نرود، پایان هفته مشکل بیمه درمان ایرانیانی که هیچ نوع پوشش بیمه‌ای ندارند حل خواهد شد.

این نوع بیمه قرار بود تمامی کسانی را که از پوشش بیمه‌ای درمان برخوردار نیستند پوشش دهد.پس از آنکه وزیر رفاه و تامین اجتماعی در نخستین روزهای امسال، خبر از اجرای بیمه پایه درمان داد؛ انتظار گروهی از مردم برای استفاده از مزایای بیمه درمان شکل گرفت.

وزیر رفاه نخستین بار در اردیبهشت ماه امسال، گفته بود که ۲۰ نوع خدمت جدید که سال گذشته در وزارت رفاه کلید خورده بود در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین وی تاکید کرده بود که در آخرین هفته اردیبهشت فراخوان بیمه درمانی سازمان خدمات درمانی برای تمامی گروه‌هایی که از هیچ‌نوع بیمه‌ای برخوردار نیستند آغاز خواهد شد و در اجرای این طرح، کسانی که مایل هستند می‌توانند با پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه، از خدمات سازمان بیمه خدمات درمانی بهره ببرند.

پس از آن نیز با گذشت ماه‌ها، هر بار به‌دلیلی اجرای این طرح عقب افتاد، تا آنجا که با ورود به نیمه دوم سال نیز این طرح هنوز به اجرا درنیامده‌است. این بار باید منتظر بود و دید که آیا وعده وزیر عملی می‌شود یا نه؟

پوست اندازی بهزیستی

مصری صبح دیروز عنوان کرد: قالب و پوسته سنتی سازمان بهزیستی در حال شکسته شدن است و به سمت پوسته‌ای جدید پیش می‌رود.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه پیشگیری مظلوم واقع شده افزود: هر کسی دوست دارد چیزی را خلق کند که قابل رویت باشد، کسی که ساختمانی بلند می‌سازد احساس بهتری درون خودش خواهد داشت اما کسی که جرقه‌ای را خاموش می‌کند چون جایی دیده نمی‌شود شاید چندان اهمیتی به کارش داده نشود، هر چند که تمام آتش‌ها با یک جرقه آغاز می‌شود.

به گفته وزیر رفاه، پیشگیری نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و تنها با ایجاد یک فرهنگ شاید بتوان به نتیجه کار امیدوار بود.

ابوالحسن فقیه، رئیس سازمان بهزیستی، در این مراسم با اشاره به بی‌علاقگی مدیران اجرایی کشور به برنامه‌های پیشگیری بیان داشت: در برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور تلاش شده تا به پیشگیری اهمیت زیادی داده شود، اما به‌نظر می‌رسد مدیران اجرایی کشور علاقه چندانی به برنامه پیشگیری ندارند؛ چرا که نتیجه برنامه‌های پیشگیری بعدها مشخص می‌شود و نیازمند زمان است.

او افزود: آثار برنامه‌های پیشگیری به راحتی قابل شمارش و اندازه‌گیری نیست. به‌عنوان مثال اگر مهارت زندگی آموزش داده شود معلوم نیست که این آموزش‌ها چقدر آمار طلاق را در کشور کاهش داده‌است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به راه‌اندازی 68 پایگاه دائمی سنجش بینایی در سراسر کشور آن را هدیه عید غدیر خم و عید سعید قربان به خانواده‌ها اعلام کرد.

به گفته وی این پایگاه‌ها تنها غربال بینایی را برعهده دارند و بابت درمان افراد مورد نظر به سطوح دوم و سوم ارجاع داده می‌شود.

کد خبر 70770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز