همشهری آنلاین: وزیر دادگستری از تصویب طرح تشدید مجازات رانندگان بدون بیمه شخص ثالث خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، غلامحسین الهام روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از زندان تبریز افزود: دولت در نظر دارد با اعمال مجازات‌های سنگین به رانندگان خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث از میزان زندانیان دیه ناشی از تصادفات رانندگی بکاهد.

وی در عین حال با تاکید بر نقش فرهنگ سازی برای تشویق مردم به استفاده از بیمه های حوادث و شخص ثالث گفت: رسانه‌ها باید بیش از پیش به مزایای بیمه شخص ثالث پرداخته و مردم را به سوی استفاده از این بیمه نامه ترغیب کنند.

وزیر دادگستری بیمه شخص ثالث را به نفع آسیب دیدگان و مرتکبین سوانح رانندگی دانست و گفت: امتیازهای خوب تشویقی برای افرادی صاحب بیمه نامه شخص ثالث در کشور وجود دارد که باید در رسانه‌ها به آنها پرداخته شود.

الهام با اشاره به تعیین ضرب الاجل برای تعیین تکلیف خودروهای فاقد بیمه نامه گفت: با پاپان یافتن این ضرب الاجل، هزینه بیمه کردن وسایط نقلیه برای خودروهای فاقد بیمه نامه به شدت افزایش می‌یابد.

الهام یادآور شد: هم اکنون سازمان‌های بیمه گر فرصت مناسبی را برای خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث فراهم کرده اند و بهتر است رانندگان از این فرصت استفاده نمایند.

الهام با اشاره به برخی از این امتیازهای بیمه شخص ثالث تصریح کرد: وقتی خسارت از طریق بیمه و در قالب دستگاه قضایی پرداخت می شود خسارت زنان نیز معادل دیه کامل یک مرد پرداخت می‌شود در حالی که اگر وسیله نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث باشد دیه زن برابر نصف دیه یک مرد پرداخت می‌شود.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص انتقال زندان تبریز به خارج از شهر گفت: انتقال زندان به خارج از شهر مصوبه قانونی داشته و با توجه به برخی مشکلات ساختاری اجرای طرح انتقال ضرورت دارد.

وی به قدیمی بودن ساختمان زندان تبریز اشاره کرد و در خصوص اعتبار مورد نیاز برای ساخت زندان جدید گفت: این مجموعه به دلیل قرار گرفتن در بهترین نقطه شهر می تواند کاربری مناسبی داشته و هزینه های ساخت زندان جدید را تامین نماید.

الهام در عین حال با بیان اینکه فروش زندان قدیمی و ساخت زندان جدید به طور همزمان امکانپذیر نیست، افزود: با همکاری شهرداری و برخی ارگان های دیگر این مشکل به راحتی قابل حل خواهد بود.

در این بازدید، با مساعدت وزارت دادگستری 45 نفر از زندانیان مالی زندان تبریز آزاد شدند.

کد خبر 70069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز