همشهری آنلاین: جانبازان و معلولان با تصویب دولت می‌توانند 12 هزار و 628 دستگاه خودرو به انضمام قطعات و تجهیزات مورد نیاز را مشروط به عدم انتقال به غیر در مدت 5 سال وارد کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت،دولت به منظور پاسخ گویى به نیاز جامعه معلولین و جانبازان و با توجه به عدم تولید و عرضه خودروهاى استاندارد و مناسب براى این قشر از جامعه، با واردات بیش از 12 هزار دستگاه خودرو ویژه معلولان و جانبازان موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانى دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت رفاه و تأمین اجتماعى با واردات چهارهزار و هفتصد دستگاه خودرو به انضمام قطعات و تجهیزات مورد نیاز براى متناسب‌سازى توسط معلولان مشروط به عدم انتقال به غیر ظرف پنج سال موافقت کرد.

بر این اساس، هیئت وزیران همچنین در مصوبه دیگرى بنا به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران با واردات هفت هزار و نهصد و بیست و هشت دستگاه خودرو به انضمام قطعات و تجهیزات مورد نیاز براى متناسب‌سازى توسط جانبازان هفتاد درصد مشروط به عدم انتقال به غیر ظرف پنج سال موافقت کرد.

بر اساس این مصوبه، هیئت وزیران واردات این خودروها را منوط به معافیت از پرداخت سود بازرگانى متعلقه به خودرو و تجهیزات مورد نیاز متناسب‌سازى براى معلولان تا سقف سیصد میلیون ریال و براى جانبازان هفتاد درصد (دو پا یا دو دست قطع ازمچ و قطع نخاع) تا سقف چهار صد میلیون ریال و سایر جانبازان هفتاد درصد تا سقف سیصد میلیون ریال به ازاى هر دستگاه خودرو و قطعات و تجهیزات مربوط به آن کرده است.

بر اساس این دو مصوبه، تشخیص و معرفى معلولان واجد شرایط ، تأیید نیاز به قطعات و تجهیزات لازم براى متناسب‌سازى خودرو و تعیین نوع قطعات و تجهیزات مذکور به عهده وزارت رفاه و تأمین اجتماعى و براى جانبازان به عهده بنیاد شهید و ایثارگران است.

بر این اساس، در صورت تشخیص وزارت رفاه و تأمین اجتماعى و بنیاد شهید و ایثارگران مبنى بر امکان تولید خودرو مناسب معلولان و جانبازان توسط خودروسازان داخلى و درخواست معلولان و جانبازان واجد شرایط، واردات قطعات و تجهیزات مورد نیاز توسط خودروسازان داخلى پس از تأیید وزارت رفاه و بنیاد شهید با استفاده از معافیت مندرج در این مصوبه مجاز شده است.

کد خبر 74568

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز