سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
۰ نفر

هر سال اسفند ماه و به‌ویژه روزهای پایانی آن، دستفروشان در خیابان ستارخان به‌ویژه محدوده منتهی به میدان صادقیه بساط پهن کرده و باعث ازدحام جمعیت می‌شوند. اما امسال فروشندگان به خیابان شادمهر کوچ کرده‌اند.

بازارچه

به گزارش همشهری آنلاین، ترافیک، ازدحام جمعیت، تصادف و جریمه خودروها عناصر جدانشدنی برای شهروندانی بوده که در سال‌های گذشته و روزهای پایانی سال به محدوده ستارخان، به‌ویژه صادقیه می‌رفتند. چون از نیمه دوم اسفند و به‌خصوص چند روز آخر فروشندگان و دستفروشان در پیاده‌روها و حتی حاشیه سواره‌روها بساط پهن می‌کردند. این موضوع نه تنها باعث گلایه کاسبان، بلکه صدای رهگذران را درآورده بود تا اینکه امسال با هماهنگی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، طرح ساماندهی دستفروشان به اجرا در آمد.

«مهدی صالحی» شهردار منطقه۲ می‌گوید: «پدیده دستفروشی و بساط‌گستری در حاشیه خیابان‌ها، یکی از موضوعاتی است که علاوه بر ایجاد مزاحمت برای ساکنان محله، مشکلات ترافیکی را ایجاد می‌کرد اما با توجه به مشکلات اقتصادی، نیاز بود که از فروشندگان هم حمایت و با اختصاص فضا، فرصت اشتغال با رعایت ملاحظات اجتماعی و حفظ کرامت آنها فراهم شود.»

ایجاد فرصت اشتغال و درآمدزایی برای فروشندگان امسال با آماده‌سازی فضایی در قالب بازارچه فراهم شده است. این بازارچه در خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، تقاطع ذوالفقاری قرار دارد و با سازه سبک فلزی ساخته شده است.

شهردار منطقه۲ می‌گوید: «با توجه به وسعت بازارچه، امکان ساماندهی ده‌ها فروشنده وجود دارد که می‌توانند در غرفه‌های پیش‌بینی شده محصولات خود را بفروشند. همچنین برای رفاه شهروندان محلی برای پارک خودروهای مراجعه‌کننده‌ها در حاشیه بازارچه اختصاص یافته است.»

این بازارچه از ۱۰ اسفند شروع شده و تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۲ برپا خواهد بود و در آن انواع میوه، لباس، کیف و کفش عرضه می‌شود.

کد خبر 746869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha