عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از موافقت وزارت تعاون، کا و رفاه اجتماعی با سختی کار صیادان خبر داد و گفت: قرارگیری شغل صیادی در لیست مشاغل سخت و زیان آور جزو مطالبات صنفی بود.

شیلات

به گزارش همشهری آنلاین، ابراهیم نجفی با اشاره به مضایق و مشکلات کار صیادی، اظهار کرد: صیادی یکی از شغل‌های سخت و زیان آور به نسبت سایر شغل‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تأثیرگذاری شغل‌های شیلاتی و وابسته به دریا، افزود: صیادان در تحقق بخشی اقتصاد دریا محور نقش کم نظیری ایفا می‌کنند که باید ویژه مورد توجه قرار گیرند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از موافقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سختی کار صیادان خبر داد و اضافه کرد: قرارگیری شغل صیادی در لیست مشاغل سخت و زیان آور جزو مطالبات این صنف بود.

نجفی با اشاره به بخش قابل توجهی از آمار و جمعیت صیادی در گیلان، بیان کرد: نگاه توسعه مند به اقتصاد دریا محور بویژه در استان‌های شمال کشور در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به عزم جدی دولت و مجلس در گره گشایی در مسیر اشتغال و تولید، افزود: حل مشکلات صیادان و ملوانان شمال کشور بویژه در است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان از موافقت پرداخت حق سهم بیمه‌ای صیادان و ملوانان در سال آتی خبر داد و اضافه کرد: دولت بر اساس مصوبه مجلس موظف است به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان از محل وجوه حاصل از واگذاری اموال منقول و غیر منقول نسبت به پرداخت سهم بیمه‌ای اقدام کند.

نجفی ادامه داد: ملوانان و صیادان دارای کارت فعال در سواحل جنوبی و شمالی کشور به میزان ۱۳ درصد و صیادان به میزان ۷ درصد به سازمان تأمین اجتماعی اقدام کنند.

کد خبر 746777

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • عباس قوامی AU ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    1 0
    بطور کلی کار روی آب و دریانوردی کار سخت و زیان آور است...و صیادی سخت‌ترین شغل دریایی...
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    2 0
    قالبسازی هم جز مشاغل سخت و زیان آور است . مشکل از آنجا ناشی می‌شود که قانون درست اجرا نمی‌شود و طبق معمول طفیلی ها استفاده می‌کنند.
  • ایرانی IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    3 1
    حتما برای کسانیکه روز ها ونیمه شب ها برای گذران زندگی تا کمر در سطل های زباله شهرها فرو میروند لطفا فکری هم به حال اینها بکنید که خدا هم راضی باشد
  • کرمانی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    2 0
    این موارد کاملا درسته وجزو مشاغل سخته ولی خداوکیلی قالی بافی شغل فوق سخته لطفا در این مورد هم فکری کرده شود
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
    1 0
    همش الکیه بنده کار گر معدن هستم رفتم برای سختی کار هزارتا بهانه آوردن الان هم باید سی سال کار کنم همش دروغ