در ۲۲ فوریه سال ۱۹۷۴ میلادی، دزدیده شدن پاتریشیا کمپل هرست، نوه ویلیام راندولف هرست - یکی از غول‌های روزنامه‌نگاری آمریکا - تبدیل به یکی از داغ‌ترین سوژه‌های خبری روزنامه‌های سراسر آمریکا شد.

آدم ربایی

به گزارش همشهری آنلاین، گروه محلی  Symbionese Liberation Army) SLA)که پتی را چهارم فوریه از آپارتمان محل اقامتش در برکلی دزدیده بودند، از راندولف هرست خواستند برای آزادی او ۲ میلیون دلار بپردازد.

ویلیام هرست اما به جای این کار، اقدام  به سازمان‌دهی تشکیلاتی برای کمک به گرسنگان، با سرمایه‌گذاری‌ای در حدود ۶ میلیون دلار کرد! آدم ربایان بعد از با خبر شدن از این ماجرا، این بار از خانواده هرست درخواست کردند که برای آزادی پتی، مبلغ ۷۰ میلیون دلار بین کسانی که در کالیفرنیا احتیاج به غذا دارند پخش کنند. پدربزرگ پاتریشیا این‌بار مجبور شد درخواست گروگانگیرها را عملی کند. آنها هم پس از مدتی نوه او را آزاد کردند.  

این وسط اما یک اتفاق عجیب افتاده بود، پاتریشیا بعد از دزدیده‌شدن با آدم‌رباها رابطه دوستانه پیدا کرد. اعضای SLA  نام «تینا» را روی او گذاشتند.  پاتریشیا هم ۲ماه بعد از اینکه آزاد شد، در سرقت بانک «هیبرنیا» با آنان همکاری کرد و نامش در فهرست ۱۰ فراری تحت تعقیب FBI قرار گرفت. پتی بعد از دستگیر شدن از سوی پلیس، هرگونه آزار و اذیت را از سوی SLA انکار کرد و حاضر نشد اعضای این گروه را لو دهد.

باج خواهی ۲ میلیون دلاری برای آزادی نوه یک غول روزنامه نگاری | ماجرای عجیب پاتریشیا که حاضر نشد محل اختفای آدم‌رباها را لو بدهد
پاتریشیا در کنفرانس مطبوعاتی هم حاضر نشد نشانی گروگانگیرها را بگوید!

دادگاه پتی را به زندان محکوم کرد اما در سال ۱۹۷۹ و بعد از ۲۲ماه حبس، به دلیل نفوذی که خانواده او در محافل خبری و سیاسی داشتند - جیمی کارتر - رئیس جمهور وقت آمریکا - خواستار فرجام و تجدید نظر در حکم پتی شد و سرانجام در سال ۲۰۰۱، زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون، حکم عفو کامل او صادر شد.

روان‌شناسان معتقدند که پتی هرست مبتلا به نوعی اختلال روانی به اسم «سندروم استکهلم» بود که نوعی پاسخ فیزیولوژیک به شمار می‌آید. در این سندرم، نشانه‌هایی از همدردی و  حس وفاداری گروگان‌ها نسبت به ربایندگانشان دیده می‌شود.  

باج خواهی ۲ میلیون دلاری برای آزادی نوه یک غول روزنامه نگاری | ماجرای عجیب پاتریشیا که حاضر نشد محل اختفای آدم‌رباها را لو بدهد
هرست، پدر پاتریشیا

پتی بعد از آزاد شدن از زندان با برنارد شاو – بادی‌گارد سابقش - ازدواج کرد و صاحب ۲کودک به نام‌های گیلیان و لیدا شد و مثل پدر و پدربزرگش به عنوان یکی از چهره‌های سرشناس صنعت روزنامه‌نگاری، از این راه پول فراوانی به دست آورد، ضمن اینکه درهالیوود هم برای خودش برو بیایی دست و پا کرد و حتی در چندین فیلم تلویزیونی هم بازی کرد. پاتریشیا هرست در سال ۱۹۸۲ زندگینامه خودش را با عنوان «همه چیزهای رمز آلود» منتشر کرد.

کد خبر 746741
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha