یکی از جذاب‌ترین بازارهای پایتخت در جنوب تهران قرار دارد. همین عکس‌ها و شلوغی این بازار در روزهای جمعه هم نشان از این جذابیت دارد. اینجا مرکز فروش پرندگان زینتی در بزرگراه آزادگان است که چند سالی می‌شود مهمان منطقه۱۸ شده است.

باغ پرنده ها

همشهری آنلاین - مریم قاسمی: هر نوع پرنده‌ای را می‌توانید در این بازار پیدا کنید. اگر جمعه‌ها سری به این بازار بزنید جای سوزن انداختن نیست. قفس‌های پرندگان زینتی روی هم چیده شده‌اند و مشتریان هم جلو این قفس‌ها به این پرندگان زیبا چشم دوخته‌اند. این بازار هزاررنگ است، بازاری که در آن از قناری، طوطی، فنچ و مرغ‌عشق دلنوازی می‌کنند. بازار پرندگان در بزرگراه‌ آزادگان، خلیج فارس و جنب خیابان سینا در محدوده منطقه۱۸ قرار دارد و ایام تعطیلات نوروزی فرصت مناسبی است تا به همراه اعضای خانواده از این مجموعه دیدن کنید.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

یک بازار پر از پرنده در جنوب تهران

*حتماً نباید جمعه‌ها به این بازار بروید. بازار فروش پرنده‌های زینتی هفتگی است و در طول روز، از ۸ صبح تا ۸ شب از بازدیدکنندگان میزبانی می‌کند. ۶۳ غرفه در داخل سالن این بازار به فروش پرنده‌های زینتی اختصاص دارند.

یک بازار پر از پرنده در جنوب تهران

*اگر دنبال یک قیمت رسمی برای خرید و فروش پرندگان زینتی هستی باید بگویم که اینجا خریدار و فروشنده بر سر قیمت هر پرنده به توافق می‌رسند و بعد معامله انجام می‌شود.

یک بازار پر از پرنده در جنوب تهران

*تابلوی «عکاسی با فلش ممنوع» در اینجا به چشم می‌خورد؛ انگار پرنده‌ها به نور فلش  عادت نکرده‌اند و نور فلش آنها را آزار می‌دهد. حرکات تند و سریع، ضربه به قفس‌ها و صحبت‌های بلند باعث ترس و قهر آنها می‌شود.

یک بازار پر از پرنده در جنوب تهران

* از فروش انواع سره و قناری و گنجشک گرفته تا اردک و غاز و مرغ و خروس‌های زینتی و معمولی و... را در این بازار می‌توان دید. جای غرفه‌های فروش لوازم صید پرنده هم در این بین خالی نیست. غرفه‌هایی فقط قفس می‌فروشند و غرفه‌هایی هم دانه و ارزن و غذای پرنده.

یک بازار پر از پرنده در جنوب تهران

* بازار فروش پرنده‌های زینتی بعد از ساماندهی مجدد، تغییرات زیادی کرده است؛ حالا این بازار ۲ پارکینگ عمومی دارد که گنجایش مجموع آنها ۳۵۰۰ دستگاه خودرو است. با این حال جمعه‌ها تا قبل از ظهر، معمولا ظرفیت پارکینگ‌ها تکمیل می‌شود .

کد خبر 746482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    19 0
    در نزدیکی این بازار محلی وجود داره که تمام حیوانات وحشی قاچاق به فروش میرسه فقط باید برید تا عمق فاجعه رو درک کنید حرف از حیواناتی میزنن که ادم مغزش سوت میکشه
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    32 0
    واقعا ناراحت کنندست! اسیر خود کردن پرنده ها و حیوانات
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    22 14
    شماره دو خلیج
  • علی IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    12 0
    جنوب غرب تهران بازاری کثیف بدون رعایت نکات بهداشتی و حقوق حیوانات ... هرچند تو این مملکت حقوق انسانی هم اهمیت نداره
  • US ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    23 8
    صحنه جالبی نیست دیدن حیوانات در قفس و زندان
  • پویا IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    19 4
    تبلیغ میکنید؟؟!!!!بجای اینکه فرهنگ سازی کنیم جای پرنده تو قفس نیست و گناه داره همش انرژی منفی میاره اصلا خوب نیست نکنید نخرید و پرورش ندید به سرتون میاد
  • علی NL ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    16 5
    یک بازار خوب دیگه هم در جاده خاوران یا کیلوتر هشت امام رضا منطقه 15 وجود دارد که بسیار بزرگ و زیباست با غرفه های بزرگ
  • عاشق ایران IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    5 3
    د وست عزی اسم اون منطقه چیه بگو ماهم بریم بازدیدکنندگان ولیکن تاحالا چند با رفتم ولی چیزی ندیدم
  • amir IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    4 1
    من رفتم جای پرنده هاش باحالن!
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    12 4
    جالبه تبلیغ هم میکنید؟ باید این مغازه ها بسته بشن که این حیوانات بدبخت رو توی قفس کردن و میفروشن. حالا سگ یه جور محافظ محسوب میشه ولی چرا باید پرنده خرید و فروش کرد؟لفظ زینتی هم میزنید کنارش آدم بیشتر عصبی میشه.که برای لذت بیشتر،حیوانی بی گناه رو در قفس نگهداری کنه.
  • رضا IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    8 11
    آدرس دقیقش؟