سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت بر پاسخ قاطع به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی در هر کجا و هر زمان تأکید کرد.

سعید ایروانی

به گزارش همشهری آنلاین، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در واکنش به اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت نوشت: اظهارات ۲۱ فوریه ۲۰۲۳ نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر استفاده از نیروی نظامی علیه زیرساخت‌های حیاتی و تاسیسات صلح آمیز هسته‌ای ایران با توسل به ادعاهای دروغین نقض حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل است. 

سفیر ایران در بخش دیگر نامه با اشاره به اظهارات ۱۷ فوریه ۲۰۲۳ وزیر دفاع رژیم صهیونیستی و تهدید استفاده از روز به ویژه علیه زیرساخت‌های غیرنظامی و حیاتی ایران، آن را نقض آشکار حقوق بین‌الملل بشردوستانه و منشور سازمان ملل خواند که عواقب ویرانگیری بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت. 

در نامه نماینده دائم کشورمان به رئیس دوره‌ای شورای امنیت تاکید شده است، شورای امنیت سازمان ملل باید مسؤولیت خود را برعهده گرفته و به طور واضح اظهارات جنگ طلبانه مقامات رژیم صهیونیستی که یک تهدید واقعی برای صلح و امنیت بین‌الملل است را محکوم کند. 

در نامه تصریح شده است: ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد برای دفاع از شهروندان، منافع و امنیت ملی خود و پاسخ قاطع به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی در هر کجا و هر زمان که لازم بداند محفوظ می‌دارد.

در پایان نامه نماینده دائم کشورمان تاکید کرده است همه کسانی که هرگونه اقدام نظامی علیه ایران را برای رژیم صهیونیستی تسهیل، تشویق یا پشتیبانی کنند باید مسؤولیت خود را بپذیرند و پاسخگوی اقدام خود باشند.

کد خبر 745899
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • US ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 0
    مرگ بر اسرائیل انگل جهانی