سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد که اظهارات تحریک‌آمیز وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی درباره محو شهرک فلسطینی «حواره» در نابلس قابل تحمل نیست. وی همچنین تصمیم مجارستان برای انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی را خلاف قوانین بین‌المللی خواند.

پیتر استانو

به گزارش همشهری آنلاین، پیتر استانو این مطلب را روی جمعه در نشست با خبرنگاران در بروکسل مطرح کرد و افزود: متاسفانه اظهارات مطرح شده از سوی اسموتریچ غیرقابل قبول و غیرقابل تحمل است.

وی با بیان اینکه «این اظهارات خشونت‌های خودسرانه در یک وضعیت بسیار پرتنش را تحریک می‌کند» افزود: اتحادیه اروپا و نماینده عالی (جوسپ بورل) خواستار کاهش فوری تنش‌ها و درگیری‌های خشونت‌بار شده‌اند اما اظهارات آقای اسموتریچ دقیقا خلاف این جهت و غیر قابل تحمل است.

وی بار دیگر مواضع اتحادیه اروپا را در خصوص تلاش برای کاهش تنش‌ها را بدون محکومیت رژیم صهیونیستی تکرار کرد.

سخنگوی ارشد سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در ادامه به سووال خبرنگاری درباره تصمیم مجارستان برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی پاسخ داد و گفت که موضع دیرینه اتحادیه اروپا در این رابطه مبتنی بر قطعنامه ۴۷۸ سازمان ملل متحد است که «از تمام دولت‌های عضو سازمان ملل می‌خواهد که سفارت خود را از قدس خارجی کنند. به همین خاطر است که تمام دولت‌های عضو و هیات اتحادیه اروپا در اسرائیل در تل‌آویو مستقر هستند»

اظهارات استانو درباره سخنان تحریک آمیز وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی پس از آن مطرح شد که نامبرده گفته است: از حملات گسترده شهرک‌نشینان یهودی علیه فلسطینیان در منطقه حواره در جنوب نابلس در ۲۶ فوریه، حمایت می‌کنم، خواستار پاکسازی قومی در منطقه هستم. وی مدعی شد: منطقه حواره باید از روی زمین محو شود.

در همین پیوند "محمد اشتیه" نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی را تروریستی و نژادپرستانه خواند و گفت، این اظهارات به تنهایی برای ارائه به دیوان کیفری بین‌المللی کافی خواهد بود.

وی از سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و همه سازمان‌های بین‌المللی خواست که این گونه اظهارات را محکوم و قطعنامه‌های بین‌المللی درخصوص تحریم اسرائیل و مجازات آن به خاطر ارتکاب جنایت‌هایش را فعال کرده و به تل آویو اجازه فرار از مجازات را ندهند.

یورش نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۲ فوریه (۴ اسفند) به نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی که در جریان آن ۱۱ فلسطینی شهید و ۱۰۲ تن دیگر زخمی شدند، منجر به شعله‌ور شدن مجدد تنش‌ها شده است.

کد خبر 745996
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha