مشاور شهردار تهران و فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران از راه اندازی یگان حفاظت بانوان در سال آینده در صورت تصویب شورای شهر خبر داد.

سرهنگ موسوي

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ سید هادی موسوی در نشست خبری خود که صبح امروز، چهارشنبه ۱۰ اسفندماه، برگزار شد، گفت: در سال ۱۳۹۰ در پی هماهنگی شهردار وقت با ستادکل نیروهای مسلح و فراجا، یگان حفاظت شهرداری تهران فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۹۳ دستورالعمل تشکیل یگان با یک اصلاحیه به شهرداری ابلاغ شد و براساس این دستور العمل، یگان حفاظت شهرداری تهران وظیفه حفاظت از تاسیسات، اماکن و اموال منقول و غیر منقول شهرداری را عهده دار گشت. 

او افزود: بخشی از بدنه یگان حفاظت از افسران آموزش دیده انتظامی و بخشی از همکاران غیر نظامی هستند و به طور کلی، حدود ۵ هزار نفر در این یگان مشغول انجام وظیفه هستند. 

مشاور شهردار تهران و فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران عنوان کرد: یگان حفاظت شهرداری، وظیفه حفاظت از یک سری اماکن را دارد که دارای طبقه بندی هستند و مصوبه شاک دارند. وظیفه یگان حفاظت مراقبت از این رده‌های حفاظتی است و در این زمینه تابع مصوبه شاک هستیم. 

او عنوان کرد: از شهردار تهران و مجموعه شهرداری به دلیل حمایت از یگان حفاظت تشکر می‌کنم. یکی از مشکلات یگان حفاظت، بحث نداشتن کار ضابطی بود که با پیگیری‌هایی که خرداد امسال انجام شد، به همکاران نظامی شاغل در یگان کارت ضابطیت داده شد. 

سرهنگ موسوی اشاره کرد: با هماهنگی که با دادستانی کل کشور داشتیم، طی ابلاغیه ای به دادسرا و دادستانی عمومی شهر تهران، احکام مرتبط با یگان حفاظت شهرداری از طریق همکاران در مجوعه یگان اجرایی شد. 

او با اشاره به وظیفه یگان ادامه داد: در سطح شهر تهران وظیفه ما مقابله و پیشگیری است و امنیت حدود ۱۵ بوستان بزرگ همچون  ولایت و سرخه حصار را بر عهده داریم. 

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران اشاره کرد: یگان حفاظت بانوان در تابعیت یگان حفاظت شهرداری تهران را  سال آینده در صورت تصویب شورای شهر رونمایی خواهیم کرد و بحث دیگری که دنبال کردیم تشکیل یگان احتیاط برای پشتیبانی ماموریت‌های یگان حفاظت است. 

سرهنگ موسوی اقدامات خوبی در یک سال گذشته انجام شد؛ از جمله بحث ابلاغ آرای قضایی در کمیسیون های داخلی به تعداد ۴۸ هزار و ۱۰۸ مورد و در بحث ساماندهی دستفروشان با همکاری شهرداری ۱۱۵۰مورد و جمع آوری افراد بلامکان به تعداد ۱۶ هزار و ۹۰۰ نفر انجام شد.  همچنین کشف حدود ۳ کیلو مواد مخدر که بیشتر در بوستان‌ها بود و کشف مشروبات را داشتیم. علاوه بر این،  تعداد ۱۶ خودرو و ۷ دستگاه موتور سیکلت سرقتی کشف شد. ۷ قبضه سلاح گرم و سلاح سرد و همچنین مواد منفجره هم کشف کردیم. 

او در مورد بزرگترین اقدام یگان حفاظت عنوان کرد: جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه ۱۹ که متخلفان در زمین های دولتی و شهرداری اقدام به ساخت و ساز کرده بودند با هماهنگی دستگاه قضایی تخریب انجام شد. یگان حفاظت شهرداری در سال آینده ماموریت های بهتری انجام خواهد داد.

کد خبر 745598
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha