مریخ‌نورد ژورونگ چین یکی از معدود نماها را که به آنچه در زیر سطح سیاره سرخ قرار دارد، ارائه کرده است.

مریخ نورد چینی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اسپیس، بر اساس یک مقاله جدید، داده‌های بازگردانده شده توسط ابزار رادار نافذ زمینی ژورنگ، شواهدی از دهانه‌هایی که درست در زیر سطح مریخ مدفون شده‌اند و دیگر ویژگی‌های شیب‌دار با منشأیی کمتر مشخص، را نشان می‌دهد.

این نمای سطح مریخ که چندین ویژگی واضح را نشان می‌دهد، به شدت با ساختار کم عمق زیرسطحی ماه که توسط رادارهای نفوذگر زمین نیز آشکار شده، در تضاد است. ۱۰ متر بالایی ماه از لایه‌های ظریفی تشکیل شده است که در اثر بمباران ریزشهاب‌سنگ‌ها شکل گرفته‌اند.

این تفاوت ممکن است با جو نازک مریخ توضیح داده شود که محافظت در برابر ریزشهاب‌سنگ‌ها را ارائه می‌دهد و همچنین اثرات هوازدگی بر سطح دارد.

رازی که مریخ‌نورد چینی کشف کرد | چه چیز زیر پوست مریخ نهفته است؟

«یی ژو» نویسنده اصلی این مطالعه در بیانیه‌ای می‌گوید: «ما تپه‌های شنی زیادی را در محل فرود بر روی سطح پیدا کردیم، بنابراین شاید این دهانه به سرعت توسط شن‌ها مدفون شده و سپس این پوشش هوازدگی فضا را کاهش داده است؛ بنابراین می‌توانیم شکل کامل دیواره‌های این دهانه‌ها را ببینیم.»

محققان امیدوارند که باز کردن این پنجره روی سطح زیرین مریخ، بینشی در مورد توسعه ساختارشناسی مریخ، سرنخ هایی در مورد شرایط آب و هوایی قبلی و احتمالاً شواهدی از وجود آب یا یخ ارائه دهد.

کد خبر 745396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha