کارشناس آموزش و پرورش گفت: دشمن هیچ وقت بیکار نمی نشیند، در آموزش و پرورش میلیون ها دانش آموز و معلم مشغول به کار هستند و دشمنان برای ضربه زدن به این سیستم مترصد فرصت هستند.

مسمومیت دانش آموزان در بروجرد

به گزارش همشهری آنلاین، ابراهیم سحرخیز کارشناس آموزش و پرورش و معاون وزیر اسبق آموزش و پرورش درباره مسمومیت دانش آموزان در برخی شهرهای کشور  گفت: مشخص است که این اتفاق هدفمند و با برنامه ریزی انجام شده و دشمنان در ابتدا به  دنبال بدنام کردن سیستم آموزشی و به دنبال آن ناامن جلوه دادن کشور هستند.

سحرخیز ادامه داد: مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید از همان روز اول همگی بسیج می شدند و با همکاری نهاد های ذیربط این موضوع را زیر ذره بین می گذاشتند.

مسمومیت دانش آموزان در قم منشاء بیرونی دارد | به  دنبال بدنام کردن سیستم آموزشی کشور هستند | مسببین باید هر چه سریعتر دستگیر شوند

او با تاکید بر اینکه کسانی که می خواهند از فرصت ها استفاده کنند و ارکان کشور را ضعیف جلوه دهند از هر موقعیتی سوء استفاده می کنند ، گفتک نظارت بالینی در آموزش و پرورش کمی باید قوی تر شودچرا که لااقل در این موضوع کمی ضعیف عمل شد.  

سحرخیز افزود: دشمن هیچ وقت بیکار نمی نشیند. در آموزش و پرورش میلیون ها دانش آموز و معلم مشغول به کار هستند و دشمنان برای ضربه زدن به این سیستم مترصد فرصت هستند. این موضوع نشان میدهد که اتفاقات این حوزه می تواند برد بین المللی و جهانی داشته باشد پس باید خیلی دقیق به آن نظارت کرد که لااقل اگر مسمومیت  دانش آموزان در قم اتفاق افتاد در بقیه شهرها اتفاق نمی افتاد.

این کارشناس آموزش و پرورش ادامه داد: نیروهای در سطح ستاد در آموزش و پرورش عموما جوان هستند  هرچند که جوانگرایی بسیار پسنیدیده است اما در بخش هایی از این سیستم حساس بهتر است از نیروهای با تجربه تر استفاده شود که بتواند حساسیت ها را سر بزنگاه رصد کنند.

وی گفت: منشا این مسمومیت ها قطعا بیرونی است و هرچند جزئیات زیادی هنوز مشخص نیست اما کاملا مشخص است این آسیب یک آسیب سازمان یافته است و مسببین آن باید هر چه سریعتر دستگیر شوند تا دقیقتر مشخص شود که از کجا آب می خورد.

سحرخیز گفت: خوشبختانه این اتفاق تلفات جانی نداشته است و همین جای شکر دارد چون باعث نگرانی زیادتر والدین می شد.

این کارشناس در پایان گفت: همین که این موضوع در مدارس دخترانه اتفاق افتاده است خود حکایت از آن دارد که دشمنان به دنبال ضربه زدن به کشور  و استفاده تبلیغاتی از این موضوع هستند.‌

کد خبر 745394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha