مدیرکل حوزه شهردار تهران از افتتاح ۹ کیلومتر از خط ۶ مترو طی دو هفته آینده خبر داد.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، سجاد محمد علی نژاد مدیر کل حوزه شهردار تهران در آیین بهره برداری از ۲۲ پروژه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۳ و افتتاح پروژه های منطقه ۱۱ که عصر امروز- سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱- در سی و هشتمین رویداد امید و افتخار به میزبانی منطقه ۳ برگزار شد، اظهار کرد: دیروز افتتاحیه جشنواره‌های شهر تهران بود که بر اساس آن ۵۲ جشنواره به صورت هفتگی در طول سال در سطح محلات برگزار می شود.

او افزود: از روزی که مدیریت شهری جدید از ۱۸ ماه پیش مستقر شد تلاش شد که شهرداری از یک نهاد خدماتی به یک نهاد خدمتگزار شهری تبدیل شود و با استفاده از ظرفیت مردم در کنار یک کار مشارکتی و قرارگاهی و به اشتراک گذاشتن ظرفیت ها مجموعه اقداماتی در شهر تهران انجام شود که بر اساس همین اقدامات تا دو هفته آینده ۹ کیلومتر از خط ۶ مترو افتتاح و بخش شمالی و جنوبی این خط به هم متصل می شوند.

محمد علی نژاد ادامه داد: همچنین پروژه‌های اولویت دار دیگر مانند محله اسلام آباد و ده ونک که سال‌ها توسعه آنها محدود شده بود را در دستور کار قرار دادیم و در مجموع ۹۰ کلان پروژه در شهر تعریف شد که مرحله به مرحله پیش می روند؛ علاوه بر این حدود ۱۰۰ پروژه محله ای که در چند سال اخیر متوقف شده بودند طی چند ماه اخیر فعال شدند و تا پایان سال افتتاح می شوند.

افتتاخ ۲۳ مجموعه ورزشی در تهران

مدیرکل حوزه شهردار تهران با بیان اینکه از اواخر مرداد شنبه‌های امید و افتخار شروع شد و از ۱۲ بهمن هر روز افتتاح هایی داشتیم ، اضافه کرد: در این مدت، ۲۳ مجموعه ورزشی مانند سالن و زمین چمن افتتاح می‌شود که شانزدهمین مجموعه ورزشی را امروز خواهیم داشت.  در این ۱۶ پروژه که تا امروز افتتاح شده مجموعا ۵۸ هزار متر مربع به فضای ورزشی شهر تهران اضافه شده که ۴۰ هزار متر مربع آن از ۱۲ بهمن تا امروز اضافه شده است و تا پایان سال ۷ مجموعه ورزشی دیگر افتتاح می شود و ۱۶ هزار و ۷۵۰ متر مربع دیگر به فضای ورزشی تهران اضافه خواهد شد.

کلنگ زنی ۱۰ هزار واحد مسکونی در هفته آینده 

او در پایان با بیان اینکه در خصوص پروژه‌های سطح کلان‌تر نیز هفته دیگر در ۱۵ اسفند حدود ۱۵۰۰ هکتار پارک جنگلی به کمربند سبز تهران اضافه می شود، توضیح داد: همچنین پروژه تقاطع کاج و گلها در منطقه ۲۲ را خواهیم داشت و کلنگ زنی ۱۰ هزار واحد مسکونی را برای روز سه شنبه هفته آینده در پیش داریم؛ علاوه بر این حدود ۱۴۰۰ پروژه در سطح محلات با استفاده از طرح من شهردارم برای سال آینده انتخاب شدند. در واقع اولویت ما مسائل و نیازهایی هستند که شهروندان اعلام می کنند.

کد خبر 745393
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سکینه طاهرخانی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
    8 0
    سلام لطفا خط ۶شهران کوهسار مترو راه اندازی کنيد اهالی بشتر ازبازنشته هستند خیلی مشکل داریم درحمل و نقل اتوبوس ها دیر می آیند نیم ساعت شاید هم بیشتر لطفا به محل مارسیدکی کنید متشکرم