در حالی که هنرمندان موسیقی در فکر برگزاری کنسرت‌ها در ماه پایانی سال هستند، مهم ترین نگرانی قیمت بلیت است که مردم را در رفتن به سوی سالن ها دچار تردید کند.

شريفيان


از روزی که زانکو در ششم بهمن  آغازگر نخستین کنسرت‌های رسمی پس از مدتی تعطیلی بود وقفل برگزاری کنسرت‌َها را شکست، تا کنون برخی از خوانندگان به برگزاری کنسرت اقدام کرده و یا در صدد برگزاری آن هستند.
به گزارش همشهری آنلاین، زمان تعطیلی کنسرت‌ها، به دلیل قضاوت‌ها، پیش‌داوری‌ها و انتقادات، نسبت به برگزاری کنسرت هیچ اقدامی صورت نگرفت. بسیاری ترس داشتند که مغضوب مردم واقع نشوند و برخی دیگر منتظر چراغ سبز از سوی مردم بودند تا مثل رضا صارقی فرصت را غنمیت بشمرند و کنسرت برگزار کنند. به این ترتیب هم کنسرت برگزار می‌کنند و هم با قضاوت مخاطب مواجه نمی‌شوند.
بر این اساس، دور جدید کنسرت ها پس از شش ماه خاموشی در اسفند سال جاری رسما شروع شد. پس از این خاموشی، استقلال خوانندگان برای اجرا در صحنه بیشتر شده است و بلیت کنسرت های خوانندگان در همان دقایق اول فروشش به پایان می‌رسد و جالب‌تر این‌که گروهی مانند لیان همان روزهای اول تمام بلیت‌های خود را به فروش رساند.
کنسرت ها پس از اختتامیه جشنواره فجر ۱۴۰۱ در حالی آغاز شد که بسیاری از خوانندگان نسل جوان تصمیم گرفتند علاوه بر تهران مقصد کنسرت هایشان را کیش انتخاب کنند.
 این تصمیم درحالی گرفته شده که خیل کثیری از گردشگران در منطقه آزاد و تفریحی کیش در اسفند ماه سال جاری و فروردین سال ۱۴۰۲ کنسرت رفتن را یک تفریح  دراین منطقه برای خود می دانند و سود بسیاری نیز نصیب خوانندگان و تهیه کنندگان می شود.
  قیمت کنسرت های اسفند ۱۴۰۱ با توجه به مقصد مخاطبان متفاوت است. برای مثال در کیش قیمت ها از ۳۸۰ تا ۸۰۰ یعنی دوبرابر کنسرت های تهران است.
 البته باید خاطرنشان کرد که عده ای خوانندگان دی ماه ۱۴۰۱ قبل از جشنواره فجر، کنسرت هایی برگزار کردند، اما خوانندگان پاپ به طور رسمی در اسفند ماه کنسرت های خود را اجرا می کنند که عمدتا خوانندگان نسل جوان هستند.
از آنجایی که موسیقی ایرانی اصیل و همچنین موسیقی نواحی هم از حیث هنرمندان هم از حیث تخصص و وجهه دارای جایگاه قابل توجهی در موسیقی ایران است، برای ورود و گشایش نیازمند همت و تلاش مضاعف مسئولان و دست اندرکاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای مربوطه است.
 در عین حال مشکل همچنان در بخش اصلی بدنه موسیقی ایران یعنی موسیقی کلاسیک و نواحی...‌ وجود دارد و باید دید بخش اصلی می تواند به صحنه اجرایی کشور بازگردد یا خیر؟

آیا بهار کنسرت ها زودتر از راه می رسد| شریفیان: برای موسیقی جنگیده ایم| مرکزی: مردم در شرایط سخت موسیقی را فراموش نکردند


محسن شریفیان  نوازنده و خواننده درباره برگزاری کنسرت می‌گوید: برای ما مهم است که در این شرایط بتوانیم فاصله خود و مخاطبان مان را حفظ کنیم. چون معتقدیم اگر برای یک مدت طولانی از مخاطبان مان دور باشیم و هنرمان را با فاصله زیاد عرضه کنیم، متضرر خواهیم شد. موسیقی و هنر و البته احساسی که ما داریم، کالا، ملک یا دلار نیست که به مرور به ارزش آن افزوده شود و قیمت آن افزایش پیدا کند. طولانی تر شدن فاصله ما با مخاطبان مان باعث کشته شدن روح هنری ما می‌شود و این نه برای ما خوب است و نه برای مخاطبانی که با این سبک از موسیقی بوشهری حال شان خوب می‌شود.»
 شریفیان معتقد است: «انسانها در هر شرایط و اوضاعی به موسیقی احتیاج دارند؛ از تولد تا مرگ، از بزم تا رزم، هر شیرزن یا دلیرمردی. از شادی تا غم و... بنابراین موسیقی همیشه کارکرد خود را دارد و نباید به هر دلیلی موسیقی را از مخاطب دریغ کنیم. ما برای نگه داشتن موسیقی در این خاک بعضا با چنگ و دندان جنگیده ایم. برای بقا و گسترش جغرافیای موسیقی. ممنوعیت های زیادی را تجربه کرده ایم تا بتوانیم در کنار مخاطبان مان باشیم و بمانیم. جنگیده ایم تا موسیقی باشد و بماند. »

کد خبر 745368
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha