مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۱
۰ نفر

گروه شهری: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اظهار داشت: تمامی پارکینگ‌های اختصاصی کنار خیابان‌ها از اول اسفند جمع‌آوری می‌شود.

سرهنگ سیدهادی هاشمی دیروز در جمع خبرنگاران به اختصاصی کردن معابر اطراف برخی از مراکز اداری، تجاری، اقتصادی، دولتی، نظامی و برخی مغازه‌ها در تهران اشاره کرد و گفت: متأسفانه این مراکز با گذاشتن کله قندی و مانع، اجازه پارک خودروهای متفرقه را نداده و معابر عمومی را به پارکینگ‌های اختصاصی برای خود تبدیل کرده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه این مراکز، کار غیرقانونی خود را حق می‌دانند، افزود: این امر تصرف عدوانی معابر عمومی محسوب شده و ضمن ایجاد مزاحمت برای عبور و مرور، سد معبر محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه خیابان‌های اطراف اماکن متعلق به آنها نبوده و معبر عمومی محسوب می‌شود، متذکر شد: تمامی این بخش‌ها تنها تا پایان بهمن ماه فرصت دارندتا نسبت به جمع‌آوری این پارکینگ‌ها و پارک خودروهای خود فکر اساسی کنند و پس از آن، از ابتدای اسفند ماه پلیس راهنمایی و رانندگی ضمن برخورد با این دسته از متصرفان خیابان‌ها، با هماهنگی انجام شده با دادستان تهران برای آنها پرونده قضایی نیز تشکیل می‌‌دهد.

سرهنگ محمدهاشمی در عین حال اعلام کرد: دستگاه‌هایی که تا ابتدای اسفندماه نسبت به جمع‌آوری این پارکینگ‌ها اقدام نکنند به رسانه‌های گروهی معرفی خواهند شد.

آخرین مهلت

رئیس راهورتهران بزرگ در ادامه گفت: براساس جدول زمان‌بندی انجام شده، خودروهای مدل قبل از سال 1365 تنها تا پایان امروز برای دریافت برگه معاینه فنی فرصت دارند و پس از آن تردد آنها در تهران ممنوع بوده و ماموران راهنمایی و رانندگی از تردد این خودروها جلوگیری می‌کنند.

سرهنگ هاشمی با اشاره به اینکه 40 نمایندگی مجاز ایران‌خودرو و سایپا برای صدور برگه معاینه فنی در تهران آماده شده‌اند،اظهارکرد: بر این اساس خودروهای مدل 81 تا 83 تا پایان بهمن ماه فرصت دارند که به این نمایندگی‌ها- با توجه به کارخانه تولید‌کننده خودروی خود- مراجعه کنند. همچنین خودروهای مدل 84 و 85 نیز از اول تا 15 اسفند ماه باید برای دریافت معاینه فنی به این مراکز مراجعه کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به اینکه هم‌اکنون 18 نمایندگی سایپا و 22 نمایندگی ایران خودرو کار صدور معاینه فنی خودروهای تولید خود را انجام می‌دهند، افزود: تعداد این مراکز رو به افزایش است و به‌زودی فهرست مراکز جدید اعلام می‌شود.

سرهنگ هاشمی درخصوص مصوبه اخیر هیات دولت در زمینه افزایش برخی جرایم رانندگی و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز ابراز داشت: اعمال قانون درخصوص سرعت غیر‌مجاز و حرکات مارپیچ قبل از هر چیز در راستای حفظ سلامت و جان رانندگان متخلف و پس از آن سایر رانندگان است.

وی با اشاره به اینکه این مصوبه هنوز از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ابلاغ نشده است، یادآور شد: ساز و کار اجرایی و نحوه اعمال آن در سیستم اجرائیات از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی با اشاره به نصب دوربین‌های کنترل سرعت در بزرگراه‌های نیایش و اخیرا صیاد شیرازی بیان داشت: آمارها نشان می‌دهد سرعت غیرمجاز در بزرگراه نیایش 33 درصد و تصادفات 40 درصد کاهش داشته است.

قفل‌کردن چرخ‌ها قانونی است

رئیس راهور تهران بزرگ درخصوص قفل چرخ‌هایی که در کنار خیابان‌ها به‌خودروهای غیرمجاز زده می‌شود، گفت: براساس مصوبه سال 1359 شورای انقلاب و مصوبه اردیبهشت 74 مجلس شورای اسلامی درخصوص کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها، پلیس موظف است محدودیت و ممنوعیت‌های عبور و مرور را برای وسایط نقلیه در سطح شهر اعمال کند که اجرای این طرح نیز در راستای این مصوبات است.

کد خبر 74532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز