«عراق جنگ شهرها را با حمله به بیمارستان‌ها و مناطق مسکونی از سر گرفت / هواپیماهای بعثی چند نقطه مسکونی و بیمارستان را هدف گرفتند و ...» این‌ها تیتر روزنامه‌های ۱۱ اسفند سال  ۱۳۶۶ یک روز بعد از شروع حمله‌های موشکی به تهران بود.

روزنامه ها و موشک

 همشهری آنلاین - زکیه سعیدی: ساعت ۶:۳۰ عصر دوشنبه دهم اسفند سال  ۱۳۶۶ بود که  صدای  وحشتناک موشک های عراقی در شهر تهران پیچید. موشک‌ها به یک ساختمان مسکونی سه‌طبقه کنار مسجد «الجواد(ع)» میدان هفتم‌تیر و بیمارستان و زایشگاه «عیوض‌زاده» در خیابان «شیخ هادی» اصابت کرد. در بمباران میدان هفتم‌تیر خانه‌های زیادی تخریب شد و افرادی بسیاری شهید شدند. یک نوزاد که فقط یک ساعت از تولدش می گذشت (خردسال ترین شهید) و یک خانم ۷۰ ساله (مسن‌ترین شهید) از شهدای این بمباران بودند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا ببینید

مردم مثل همیشه سریع خودشان را به محل اصابت موشک ها رساندند. یکی از شاهدان عینی این حادثه می‌گوید: «با دیدن گرد و غبار و دود فهمیدم موشک در بیمارستان افتاده است. اولین چیزی که توجه من را جلب کرد، پرستاران بیمارستان بودند که گریه‌کنان و پتو به بغل، از ساختمان بیمارستان بیرون می‌آمدند. بیشتر که دقت کردم، متوجه شدم نوزادهای تازه به دنیا آمده را لای پتوها پیچیده‌اند.»

موشک به محوطه باز بیمارستان اصابت کرده بود و موج انفجار، شیشه‌های ساختمان‌های اطراف بیمارستان را شکست. خیلی از بیماران بیمارستان با  شیشه‌ها خرد شده بر سر و صورتشان مجروح شدند. ستاد بازسازی مناطق موشک‌خورده پس از این حادثه گزارش داد که در بمباران بیمارستان «عیوض‌زاده» ۲۷۹ واحد تا مرز ۵۰‌درصد، ۱۷ واحد از ۵۰ تا ۷۰‌درصد و ۹ واحد ۷۰ تا ۱۰۰‌درصد آسیب دیدند.

کوچکترین و سالمندترین شهدای تهران  چه کسانی هستند؟ | فرار پرستاران با نوزادان

کد خبر 745182

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha