در جلسه کارگروه تخصصی مدیریت بحران منطقه ۷ با محوریت ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار عنوان شد که طی صحبت های انجام شده با دادستان تصمیم گرفته شده است که ۲ پلاک در اطراف این ساختمان تخلیه و گاز، برق و آب ساختمان هم قطع شود تا در صورت ریزش احتمالی ساختمان حوادث ثانویه‌ای رخ ندهد.

آتش سوزی خیابان بهار

به گزارش همشهری آنلاین، کارگروه تخصصی مدیریت بحران منطقه ۷ با محوریت ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار با حضور شهردار و جمعی از مدیران منطقه، اعضای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، نمایندگان آتش نشانی، اورژانس، پلیس راهور و مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران برگزار شد.

نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در این جلسه گفت: با توجه به اتمام عملیات اطفاء حریق توسط سازمان آتش نشانی، ساختمان ۱۵۳ تحویل منطقه و مقرر شد تا پایش در آن انجام شود. از همین رو یک تیم نقشه بردار در ساختمان مجاور مستقر شدند و مرتبا جابه جایی هایی که در ساختمان رخ می دهد را از هر ۸ تارگت تعیین شده بررسی و به ما ارسال می کنند.

او ادامه داد: براساس بررسی‌های تیم نقشه بردار گزارشی به ما رسید مبنی بر اینکه بین تارگت ۵و ۶ جبهه شرقی ساختمان جا به جایی قائم رخ داده است.بنابراین با تاکیدات شهردار تهران باید براساس نظرات کارشناسان رسمی دادگستری و همچنین مرکز تحقیقات راه و شهرسازی تصمیمات برای تخریب و یا عدم تخریب ساختمان اتخاذ شود.

نصیری گفت: با شرایط موجود تا به الان دل نگرانی در مورد این ساختمان وجود نداشته اما باید شرایط ایمنی درنظر گرفته شود و با پیش بینی های لازم و سنجیدن جوانب مختلف از بروز مشکلات جدی جلوگیری کنیم. طی صحبت های انجام شده با دادستان تصمیم بر آن شد که دو پلاک در اطراف این ساختمان تخلیه شود و گاز، برق و آب ساختمان هم قطع شود تا در صورت ریزش احتمالی ساختمان شاهد بروز حوادث ثانویه نباشیم.

نصراله آبادیان شهردار منطقه ۷ در ادامه گفت: این منطقه صبح بعد از وقوع آتش‌سوزی ساختمان خیابان شماره ۱۵۳،  نامه ای برای اداره کل معماری و ساختمان در خصوص استفاده از کارشناسان سازمان نظام مهندسی ماده ۲۷  تنظیم و ارسال کرد.

او تاکید کرد: در نهایت اداره کل معماری و ساختمان تقاضا را به نظام مهندسی ارجاع داده و کارشناسان نظام مهندسی برای بازدید از ساختمان به محل اعزام شدند تا در خصوص خطرناک بودن و یا پایدار بودن ساختمان از نظر سازه ای، نظر داده و در صورت اینکه آسیبی متوجه ساختمان باشد تمهیدات مورد نیاز و مقاوم سازی صورت گیرد.

براساس این گزارش بررسی و رفع معضل ترافیکی در محدوده خیابان بهار برای امدادرسانی در مواقع بروز بحران، بررسی تغییرات و جابه جایی ساختمان در اثر آتش سوزی و همچنین پایش و در صورت لزوم تخریب ساختمان تنها بخشی از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی و تعیین و تکلیف مدیران شهری قرار گرفت.

کد خبر 744897
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha