یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مجموعه‌ای از کارهای تازه حمید نامدار نقاش از 14 تا 24 بهمن در گالری ماه مهر سینه آویز دیوار خواهد بود.

به گزارش همشهری آنلاین، این نمایشگاه که جعبه‌های حمید نامدار نام دارد، عصر روز دوشنبه افتتاح می‌شود.

پیش از این همین نمایشگاه با اندکی تفاوت در سال 2004 در آلمان در مرکز فرهنگی گالری بانهوف در شهر کاسل آلمان با عنوان «نگاه از طریق جعبه‌های میوه» برپا شده بود.

این نمایشگاه با استقبال خوبی همراه بوده و گزارشگران هنری روزنامه‌ها و نشریات مختلف به نقد و بررسی آثار نمایشگاه پرداختند ؛ از جمله یک روزنامة معتبر آلمانی به نام HNA و نیز یک مجلة چینی به نام LABOURER نقدی در بارة آثار به نمایش گذاشته شده چاپ کرده‌اند  و کار وی و ابتکارش در استفاده از جعبه ها برای کاری هنری را ستودند.

خانم سابینا شفر (Sabine Scheffer) گزارشگر هنر از روزنامة معروف HNA در آلمان در گزارش خود نوشته بود«حمید نامدار روی تابلوهایی به اندازه بزرگ کار کرده و در آنها بازی نور و سایه و پرده‌های رنگی که به صورت نرده‌های عمودی از بالا به پایین کار شده دیده می‌شوند. نرده‌های عمودی در کارها فضای رئال را شکسته و به اتمسفر آبستره رسیده، با این حال کارهای خود را به صورت سه بعدی نمایان می‌کند.

این هنرمند تبریزی تأثیر خود را از جعبه‌های چوبی میوه که وقتی روی هم انباشته
می‌شوند و تأثیرات بسیار زیبایی از خود نشان می‌دهند باعث شده کارهای این هنرمند آرشیتکت گونه را در اتمسفر نمایشگاه ایجاد کنند که آنها را بگونه‌ای هنرمندانه تغییرشکل داده و به صورت هنرمندانه روی آنها کار کرده که بیننده در مقابل کارها از تصور رئال به سه بعدی بودن کارها و در نهایت به آبستره کشیده می‌شود».

نامداری ازدوره راهنمائی کار نقاشی اش را شروع می‌کند و به تشویق معلمش و با راهنمائی‌های او  در امتحان ورودی شرکت می‌کند. بعد از قبولی، دوره چهار ساله نقاشی را در هنرستان میرک تبریز ادامه داد و با امتیاز عالی به اتمام رساند.

به تشویق استادانش سال 1361 برای ادامه تحصیل به آلمان رفت. مدتی به صورت آزاد فعالیت هنری داشت و بعد از آن به صورت جدی به تحصیل پرداخت و تا مدرک دکتری در همین کشور پیش رفت.

وی بهار امسال در بینال سالانه نقاشی در موزه هنرهای معاصر تهران شرکت کرد.[موقعیت نقاشی در گفت وگو با حمید نامدار]

کد خبر 74419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز