شنبه ۷ دی ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه نقاشی‌های شهلا آرمین عصر یکشنبه 8 دی 87 به روی دیوار نگارخانه خواهد رفت.

شهلا آرمین در این نمایشگاه 17 نقاشی از مجموعه رازهای مقدس خود را به تماشا می‌گذارد که در ادامه تمرکز نگاهش به خمسه‌ نظامی است که 12 سال است در آثار خود آن را پیگیری می‌کند.

12 تابلوی بزرگ120×100 و 4 تابلوی کوچک و یک اثر ویژه که آرمین در کارگاه موزه امام علی علیه‌السلام با موضوع شخصیت و جایگاه موالای متقیان خلق نموده است تابلوهایی است که در الهه به روی دیوار خواهند رفت که به نسبت آثارپیشین این هنرمند بینهایت شخصی شده اند.

آرمین نقاش نوگرایی است که به سبکی مختص خود رسیده او تصریح می‌کند که از هنر قدیم ایران بسیار الهام گرفته است. وی از ساختار دو بعدی فضاهای مینیاتوری ایران، خمسه‌ی نظامی بهره برده و شهامت رنگی این آثار را به تابلوهای خود تسری داده است نقاشی‌های خمسه نظامی از پشتوانه‌های فرهنگی و بنیان‌های هویتی ایران محسوب می‌شود و آرمین در بهره‌گیری از آنها به زبان شخصی خود دست یافته است.

انار، شمع، سرو و البته موجوداتی که تلفیقی از انسان و حیوان هستند از شاخصه‌های شهلا آرمین است.

او تاکید می‌کند در خلق این آثار مسائل اجتماعی و اتفاقات پیرامون بسیار موثرند و این تاثیرات را می‌توان در رنگ‌ها و فیگورهای تابلوهایش جستجو کرد.

این هفتمین نمایشگاه انفرادی وی در 28 نمایشگاه گروهی نیز حضور داشته است. شهلا آرمین متولد 1338 است و 25 سال است به نقاشی فعالیت دارد نمایشگاه نقاشی‌های او تا 16 دی ماه در الهه دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند ساعت 4 تا 8 بعد از ظهر دیدن کنند.

گالری الهه واقع در تهران خیابان جردن خیابان گلفام پلاک 6 است.

کد خبر 71614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز