نماینده همدان در مجلس گفت: امروز صهیونیست‌ها به این بارو رسیدند که ۲۵ سال آینده را نخواهند دید و تردید و دلهره‌ای بین صهیونیست‌ها ایجاد شده که این رژیم تا ۸۰ سالگی از هم بپاشد.

مراسم تشییع و خاکسپاری صلاح زواوی

همشهری آنلاین گروه سیاسی: مراسم تشییع  و خاکسپاری پیکر صلاح‌الدین زواوی سفیر فلسطین در ایران امروز در بهشت زهرا برگزار و او در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شد. زواوی از اعضای مؤسس جنبش فتح و سفیر پیشین فلسطین در کشورهای الجزایر، برزیل و کنیا بو که از سال ۶۱ تا ۱۴۰۰ عهده‌دار سفارت فلسطین در ایران شد.

در این مراسم جمعی از سفرا و نمایندگان کشورهای منطقه حضور داشتند و رئیس‌جمهوری، رییس مجلس و وزیر خارجه نیز نمایندگانی به این مراسم فرستادند.

همچنین سلام زواوی دختر صلاح زواوی که از سال گذشته سفیر کنونی فلسطین در ایران است نیز سخنرانی کوتاهی درباره پدر خود داشت و از حاضرین در مراسم تشکر کرد.

تصاویر ؛ مراسم تشییع و خاکسپاری صلاح زواوی | از بی‌قراری های خانم سفیر تا حضور سخنگوی وزارت خارجه  

احمدحسین فلاحی نماینده همدان در مجلس که به نمایندگی از رئیس مجلس در مراسم حضور داشت درباره شخصیت صلاح زواوی به همشهری‌آنلاین گفت: آقای صلاح زواوی برای چهار دهه متمادی نماینده مردم فلسطین در جمهوری اسلامی ایران بود و در مسیر دفاع از آرمان‌های فلسطین مجاهدت‌های بسیاری کرد. او هرگز در این چهاردهه به فلسطین سفر نکرد چراکه آرمان او آزادسازی قدس شریف بود و گفته بود که تا آزادسازی کامل فلسطین به این کشور سفر نخواهد کرد. مرحوم زواوی آگاهی جامعی نیز به مسائل فلسطین داشت و همه عمر خود را صرف آرمان‌های مقاومت و جهاد کرد. او در نهایت در همین مسیر مجاهدت به لقاءالله پیوست.

اعتراضات و بحران‌های اسرائیل در هفته‌های اخیر

فلاحی درباره اعتراضات و بحران‌های اسرائیل در هفته‌های اخیر افزود: نقش رژیم صهیونیستی در به‌هم‌ریختن کشورهای اسلامی و محور مقاومت بر کسی پوشیده نیست. اما امروز توطئه‌ای که رژیم صهیونیستی در سر داشت را خداوند به خودشان برگردانده است. امروز شاهد این اعتراضات و تظاهرات در داخل فلسطین اشغالی هستیم. البته تظاهرات در طول سال‌های گذشته نیز بوده اما امروز بسیار شدیدتر شده و شهرک‌نشین‌ها و صهیونیست دچار تفرقه شده‌اند. آن‌ها همچنین به عملکرد دولت نیز معترض هستند و پایه‌های دولت نتانیاهو نیز بیش از پیش متزلزل به نظر می‌رسد.

فلاحی ادامه داد: نکته مهم‌تر اینجاست که صهیونیست‌ها به این بارو رسیدند که ۲۵ سال آینده را نخواهند دید. امروز تردید و دلهره‌ای بین صهیونیست‌ها ایجاد شده که این رژیم تا ۸۰ سالگی از هم بپاشد. چرا که دولت‌های آنان در راس ۸۰ سال از هم پاشیده و به این ترتیب آن‌ها این دلهره را دارند که بار دیگر در ۸۰ سالگی دولت آن‌ها فروبپاشد. این نویدی برای همه مجاهدان و اردات‌مندان و دوستاداران آرمان‌های قدس و فلسطین است که بدانند این راه پرفراز و نشیب مبارزه با رژیم صهیونیستی پایانی روشن خواهد داشت که آن هم نابودی رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف و تشکیل حکومت اسلامی فلسطینی در این سرزمین است.

تشتت در جامعه اسرائیل | آنچه نتانیاهو را ذله و بیچاره کرده است | ارتشی که با اولین گلوله فرار می‌کند | همه عوامل تظاهرات صدهاهزار نفری علیه نتانیاهو

کد خبر 743823
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha