همشهری آنلاین: همزمان با اولین روز از دهة مبارک فجر با حضور سردار سرتیپ مصطفی محمدنجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای سامانه توپ پدافند هوایی 100میلیمتری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ مصطفی محمدنجار در آئین افتتاح این سامانه پدافند هوایی طی سخنانی اظهار داشت: در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا برای مقابله با تهدیدات هوایی شامل تهدیدات هواپیماها، بالگرد و موشکهای کروز، سامانه توپ پدافند هوایی 100میلیمتری و مهمات مورد نیاز آن بصورت کاملاً بومی در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع طراحی و ساخته شد.

وزیر دفاع افزود: از قابلیت‌های مهم این سامانه هوشمند بودن آن است به گونه‌ای که با مجموعة رادار و یا اپتیک هدف را ره‌گیری،  و بصورت کاملاً هوشمند بدون نیاز به خدمه توانایی شلیک به سمت اهداف را دارد.

وی از دیگر ویژگی های این سامانه را تنظیم ماسوره به صورت هوشمند ذکر کرد و افزود: چنانچه اگر گلوله این توپ پدافند هوایی بطور مستقیم به هدف اصابت نکرد، گلوله توپ بطور خودکار در محیط هدف منفجر و ترکش‌های آن با حجم مواد انفجاری، موجب انهدام هدف مورد نظر می‌شود.

سردار نجار، سرعت، دقت، افزایش حجم آتش و برد مناسب را از دیگر مشخصات این توپ برشمرد و گفت: این سامانه برای پوشش هوایی در ارتفاع پست و متوسط مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وزیر دفاع در ادامه افزود: با تولید انبوه این سامانه ، پدافند هوایی کشور، به نحوة مطلوب تقویت خواهد شد.

وی با قدردانی از تلاش مدیران، متخصصان و کارکنان سازمان صنایع دفاع در طراحی و ساخت این سامانه دفاعی ، این موفقیت و دستاورد را به محضر مقام معظم فرماندهی کل قوا، ملت شریف ایران و نیروهای مسلح تبریک گفت.

سردار نجار گفت: بحمداله صنایع دفاعی کشور در آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی از رشد و بالندگی خوبی برخوردارند و قادرند کلیه نیازمندیهای دفاعی کشور را با استقلال و بدون وابستگی به بیگانگان تأمین نمایند.

وزیر دفاع در پایان، این موفقت را مرهون خون شهیدان، فداکاری ایثارگران و آینده‌نگری حضرت امام خمینی (ره)، هدایت‌های فرماندة معظم کل قوا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌‌العالی) و تلاش متخصصان افتخارآفرین وزارت دفاع دانست و گفت: در آغاز دهة مبارک فجر یک بار دیگر با امام راحل شهیدان و شهدای گرانقدر انقلاب تجدید عهد می‌کنیم تا آخرین قطرة خون حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، راه امام و خون شهیدان باشیم.

کد خبر 74328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز