همشهری آنلاین: هیأت داوری بخش بین‌المللی جشنواره فجر دو معیار وحدت و انسجام تمامی عناصر نمایش‌ها و تأثیر آثار بر روی تماشاگران را ملاک تعیین برترین‌های این جشنواره اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ هیأت داوران آنکیدو دارش را برای نمایش متابولیک از ایران، روزبه فدوی را برای نمایش مانیفست چو از ایران نامزد دریافت بهترین موسیقی اعلام کرد و تندیس جایزه بهترین موسیقی، دیپلم افتخار و نیز 1500 دلار جایزه نقدی را به آنکیدو دارش برای نمایش متابولیک از ایران تقدیم کرد.

هیأت داوران همچنین نامزدهای بهترین طراحی لباس و صحنه را شاهین صیادی، جیک دامبرگز و دارسی موریس پولتنی برای نمایش پرده از کانادا، جاک بروسیه و گی سیمون برای نمایش مریض خیالی از فرانسه و استفان وبر برای نمایش قصر و تندیس جایزه بهترین طراحی لباس و صحنه، دیپلم افتخار و 1500 دلار جایزه نقدی را به استفان وبر برای نمایش قصر از کشور آلمان اهدا کرد.

هیأت داوران همچنین خانم آنی ریشتا را برای نمایش مریض خیالی از کشور فرانسه، خانم ساشا ماریا ایکس را برای نمایش قصر از کشور آلمان و خانم ترانه علی دوستی را برای نمایش مانیفست چو از ایران نامزد بهترین بازیگر زن جشنواره اعلام کرد و تندیس بهترین بازیگر زن، دیپلم افتخار و دو هزار دلار جایزه نقدی را به خانم آنی ریشتا برای نمایش مریض خیالی از کشور فرانسه اهدا کرد.

هیأت داوران بخش بین‌الملل همچنین آقایان عبدالمؤمنین شریف و قربان صابر را برای نمایش رستم و سهراب از تاجیکستان و دیوید فنسوم برای نمایش باغ آلبالو از انگلستان را نامزد بهترین جایزه مرد دانست و تندیس بهترین بازیگر مرد و دیپلم افتخار و 2000 دلار جایزه نقدی را به قربان صابر برای نمایش رستم و سهراب از کشور تاجیکستان داد.

هیأت داوران همچنین نامزدهای بهترین کارگردانی بخش بین‌المللی بیست هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را آقای سلطان عثمانوف کارگردان نمایش رستم و سهراب از تاجیکستان ، آقای بشیک کوپریشویلی کارگردان نمایش دیوار از کشور گرجستان و آقای توماس شوایگن کارگردان نمایش قصر از کشور آلمان معرفی کرد و تندیس بهترین کارگردانی، دیپلم افتخار و 2500 دلار جایزه نقدی را به آقای توماس شوایگن برای نمایش قصر از کشور آلمان اهداءکرد.
هیأت داوران همچنین جایزه بزرگ جشنواره شامل تندیس، دیپلم افتخار و 4 هزار دلار جایزه نقدی را به نمایش برگزیده رستم و سهراب به کارگردانی سلطان عثمانوف از کشور تاجیکستان تقدیم کرد.

در آغاز این مراسم از سی هنرمند تأثیرگذار در هنر ایران قدردانی شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در مراسم اختتامیه بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر با بیان اینکه هنر تئاتر در کشور در حال پیشرفت است گفت: استقبال مردم نیز از هنر افزایش یافته است و شش میلیون نفر در کشور با تئاتر سر و کار دارند.

صفار هرندی با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب موجب تحول و دگرگونی بنیادی در همه زمینه شده است. 

کد خبر 74267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز