مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد از انسداد جاده پاتاوه - دهدشت براثر ریزش کوه خبر داد. عابد محمدی گفت: مردم تاپایان بارش‌ها از جاده پاتاوه - دهدشت تردد نکنند.

کوه

به گزارش همشهری آنلاین "عابد محمدی" گفت: مردم تاپایان بارش‌ها از جاده پاتاوه - دهدشت تردد نکنند.

وی اظهارکرد: در همه جاده‌های استان بارش شدید باران و در جاده یاسوج - کاکان به اقلید شاهد بارش برف و باران هستیم و تردد در همه جادهای استان به جز جاده "پاتاوه - دهدشت" جریان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد مهمترین مشکل جاده‌های استان را ریزش سنگ و رانش کوه عنوان و خاطرنشان کرد: بر اثر ریزش کوه جاده پاتاوه - دهدشت مسدود شده است و رانندگان تاپایان بارش‌ها از تردد در این جاده خودداری و از جاده‌های جایگزین از جمله جاده یاسوج، سپیدان – باغچه سادات و جاده یاسوج - بابا میدان تردد کنند.

محمدی تصریح کرد: محمدی با بیان اینکه در بارش‌های اخیر که احتمال می رود تا روز جمعه هم ادامه داشته باشد جاده پاتاوه - دهدشت بر اثر ریزش کوه دوبار مسدود شده است اضافه کرد: حجم رانش به حدی است که لودر نیز برای بازگشایی آن جوابگو نیست و برای تسریع در بازگشایی این جاده یک دستگاه بولدوزر اعزام شده است.

وی با اشاره به اینکه جاده پاتاوه - دهدشت در دست اجرا و هنوز به طور کامل افتتاح نشده است، ادامه داد: به علت کوهستانی بودن این جاده مواقع بارندگی در چندین نقطه شاهد ریزش و رانش کوه هستیم که توصیه می‌شود در صورت بازگشایی این محور رانندگان برای پیشگیری از حوادث از تردد در این جاده خود داری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در پی فعالیت سامانه بارشی اخیر بیش از ۴۵۰ مورد ریزش، رانش و سقوط سنگ در محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم تصریح کرد: با حضور به موقع عوامل راهداری، خوشبختانه هیچ‌گونه انسداد محور نداشتیم و خسارات جانی و مالی متوجه هموطنان عزیز نشد.

محمدی از آمادگی همه راهدارخانه‌های استان و استقرار نیروهای راهداری در همه جاده‌های اصلی و فرعی استان برای خدمات رسانی و ریزش برداری خبر داد و عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در بیش از ۵۰ نقطه در جاده‌های مواصلاتی استان وقوع ریزش و رانش کوه و سنگ‌ها رخ داده است.

وی به رانندگان توصیه کرد در صورت سفر آمادگی لازم را داشته باشند و با سرعت مطمئه حرکت کنند تا در صورت مواجه با رانش و ریزش کوه با تصمیم گیری سریع جان خود و همراهان را نجات دهند.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سامانه ۱۴۱ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی در خصوص اعلام آخرین وضعیت راه‌های استان است، بیان کرد: رانندگان و مردم حتی الامکان از سفرهای غیر ضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های استان مبنی بر مسدود یا باز بودن حتما با این سامانه تماس بگیرند.

کد خبر 742302
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha