شرکت بلو اوریجین رویای بزرگ خود را به حقیقت بدل خواهد کرد و از مدار پایین زمین به مریخ خواهد رفت.

سفر به مریخ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اسپیس، ناسا به بلو اوریجین دستوری برای پرتاب یک ماموریت مریخی به نام «فرار و کاوشگرهای شتاب و دینامیک پلاسما» (ESCAPADE) را در سال ۲۰۲۴ داده است.

فضاپیمای دوقلو باید در اواخر سال ۲۰۲۴ روی موشک نیو گلن آینده بلو اوریجین سوار و پرتاب شود؛ با این فرض که موتور موشک به موقع آماده شده است و شرکت را فراتر از قلمروهای زیرمدار جایی که اکنون پرواز می‌کند، ببرد.

ESCAPADE برای مطالعه مگنتوسفر، منطقه مغناطیسی جو سیاره سرخ، با فضاپیمای دوقلو طراحی شده توسط «راکت لب» برنامه ریزی شده است. دو فضاپیمایی که به دور مریخ می‌چرخند، به چگونگی شکستن اتمسفر توسط باد خورشیدی (ذرات باردار از خورشید) در طی سال‌ها و نازک شدن قابل توجه آن نگاه خواهند کرد.

نتایج ماموریت می‌تواند به دانشمندان اجازه دهد تا در مورد چگونگی خشک شدن این سیاره در طول زمان بیشتر بیاموزند، زیرا میلیاردها سال پیش به نظر می‌رسد که آب مریخ به وفور بر روی سطح جریان داشته است.

شرکت بلو اوریجین جف بزوس، بخشی از مجموعه کوچکی از شرکت‌هایی است که برای این کار در حال بررسی بودند. ناسا آن را از فهرست کوتاه ۱۳ شرکتی که در سال ۲۰۲۲ فرموله شده بود انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید:

این شرکت افراد و محموله‌ها را به طور یکسان با یک موشک زیرمداری کوچک‌تر به نام نیو شپرد به فضا پرتاب می‌کند.

کد خبر 741157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha