مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیرعامل سایپا گفت: قیمت این محصول که اردیبهشت سال آینده به بازار عرضه می‌شود 16 میلیون تومان برآورد شده است

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش در جمع خبرنگاران، افزود: پیش فروش این محصول در آگهی‌های دهه فجر با پیش پرداخت 9 میلیون تومان انجام می‌شود.

مدیرعامل سایپا از کاهش تدریجی قیمت محصولات این شرکت خبر داد و افزود: اکنون این شرکت قیمت وانت نیسان گروه زامیاد را کاهش داده که اطلاعیه آن امروز منتشر شد، ‌قیمت تندر 90 نیز بخاطر کاهش قیمت مواد اولیه کاهش یافته، کاهش قیمت سایر محصولات را نیز به تدریج اعلام خواهیم کرد.

بذرپاش گفت: مشکل ما الان خریدهای طولاتی مدتی است که قبلا با قیمت‌های بالا انجام داده ایم، چرا که خریدها برای 8 تا 9 ماه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ‌در سه ماهه اول امسال یک جهش قیمتی بالایی در مواد اولیه داشتیم، به طوری که بیش از 120 درصد افزایش قیمت فولاد و ورق‌های فولادی و 50 تا 60 افزایش قیمت مواد پلاستیکی و سایر اقلام را داشتیم.

بذرپاش گفت: با وجود افزایش قیمت هیچگونه افزایش قیمتی در محصولات تولیدی نداشتیم.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه برای کاهش قیمت از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و این را به عنوان یک وظیفه ملی خود قرار داده‌ایم، افزود: اگر می‌خواستیم قیمت‌ها را بالا ببریم با توجه به رشد قیمت مواد اولیه، در اوایل تابستان 40 تا 50 درصد افزایش قیمت روی خودروها اعمال می‌کردیم.

بذرپاش گفت: الان یک کاهش قیمت خوبی در مواد اولیه در سطح جهانی رخ داده اما هنوز قیمت‌ها به سطح قیمت مواد اولیه در اسفند ماه سال گذشته نرسیده ولی یک کاهش قیمت قابل قبولی داشتیم.

وی اضافه کرد: اگر قیمت تمام شده محصولات‌مان کاهش یابد، قیمت فروش را کاهش می‌دهیم در بنگاه‌های خودروسازی نیاز به فشار نیست، الان 2 تا 5/4 درصد سود در نظر می‌گیریم و بیش از این سود در نظر نمی‌گیریم.

بذرپاش گفت: اگر بخواهیم در بازار بمانیم باید از طریق افزایش بهره‌وری عوامل تولید، قیمت تمام شده را پایین بیاوریم.

وی تاکید کرد: خودروسازهای داخلی مانند خودروسازهای بزرگ دنیا 2 تا 4 درصد بیشتر سود طلب نمی‌کنند

کد خبر 73979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز