مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه از ساخت دو شهرک در غرب و شرق تهران با ظرفیت ۴۰ هزار نفر در راستای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی مسلم‌خانی در این باره توضیح داد: با توجه به محدودیت زمین در شهر جدید اندیشه، تعریف طرح جدید در بخش نهضت ملی مسکن در این شهر در دستور کار نیست اما پروژه‌های مشارکتی مسکونی  و عمرانی شامل طرح های زیربنایی و روبنایی در حال احداث است که بخشی از آنها را به زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و کلنگ‌زنی خواهیم کرد.

وی افزود: افتتاح ۴۰۰ واحد مسکونی مشارکتی، مدرسه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و پیست اسکیت نوجوانان از جمله طرح هایی است که به زودی افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه تصریح کرد: از برنامه‌های کلنگ‌زنی هم باغ موزه دفاع مقدس شهر جدید اندیشه را داریم که اولین باغ موزه شهرهای جدید محسوب می‌شود. پیاده راه سلامت، یک مدرسه ۱۵ کلاسه و پارک ورزشی مسکن مهر اندیشه از دیگر پروژه هایی است که عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

مسلم‌خانی، مجموع واحدهای مسکن ملی اندیشه را ۲۵۰۰ واحد دانست و گفت: این ۲۵۰۰ واحد به صورت مشارکتی اجرا می‌شود که هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی درباره نحوه واگذاری واحدها به متقاضیان اظهار کرد: سهم شرکت عمران و شرکا در پروژه ها متفاوت است. در مواردی ما ۷۰ درصد سهم داریم و در برخی دیگر ۳۰ درصد سهم ما خواهد بود. نحوه عرضه هم از هم اکنون مشخص نشده و پس از تکمیل واحدها با دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید با اشاره به محدودیت شهر اندیشه درخصوص افزایش ظرفیت واحدهای مسکونی گفت: در اندیشه طرح مسکونی قابل توسعه نداریم اما مسئولیت احداث چند شهرک جدید از جمله «اعتمادیه» در غرب که در نزدیکی شهریار قرار دارد و «خوارزمی» در شرق استان تهران به شرکت عمران اندیشه واگذار شده است.

مسلم‌خانی، ظرفیت هریک از شهرکهای اعتمادیه و خوارزمی را ۴۰ هزار نفر دانست و افزود: قرار است در این دو شهرک، طرح نهضت ملی مسکن را اجرا کنیم.

کد خبر 739352
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • مجید عباسپور IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    1 0
    آیا فکری هم به حال من مترو اندیشه کرده اند که همچین طرح هایی رو میدن هر روز ۲ ساعت رفت و۲ساعت برگشت ترافیک داره اکثر ا مسافر هستند و ایستگاه مترو بیمه پیاده میشند لطفا مد نظر داشته باشید
  • اندیشه IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
    2 1
    باید از ساخت مجتمع های مسکونی دولتی انتقاد بکنیم که ۱۵ تا ۲۰ سال طول می‌کشه و نهایتا به نصف کارمندهای که این نوشته اند به بهانه های واهی نمی‌دن بخش خصوصی رو به ده برابر قیمت ساخت رسوندن مگه آدم چند سال عمر می‌کنه که مردم تاوان مشکلات ارزی و خداوندان پیمانکاری رو‌بدن
  • رمضون IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 0
    اصلا فایده نداره چالش هرکی مثل پرند همش از شهرستانها اومدم این هم به همون شکل در میاد فقط به جمعیت تهران اضافه میشه
  • رمضون IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 0
    مثل شهر پرند میشه جمعیت زیاد میشه
  • سعید IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
    0 0
    اول به فکر رفت و آمدش باشید بعد تز بدید.