شهرداری تهران ۱۷ هزار میلیارد تومان از نهادهای مختلف طلب دارد. با چنین رقمی می‌توان تعداد قابل توجهی واگن مترو یا اتوبوس یا تاکسی برای مردم تهران خرید و بخش حمل‌ونقل عمومی را کاملا نونوار کرد.

خط بی آر تی خیابان ولیعصر

به گزارش همشهری آنلاین، شهرها متکی به درآمدهای عمومی هستند. این درآمدها بیشتر از محل پرداخت‌های شهروندان تامین می‌شود، اما گاهی مصوبات مجلس برای کمک دولت موجب می‌شود تا ردیف درآمدی دیگری نیز ایجاد شود که با بودجه‌های دولتی به‌ویژه در زیرساخت‌های توسعه شهری پیشرفتی حاصل شود.

طی دهه‌های اخیر ارقام متعددی در قوانین متعدد برای کمک دولت به شهرداری تهران تصویب شده که باعث انباشت بدهی‌های قطعی و غیرقطعی دولت به شهرداری تهران شده است. در این بخش، شهرداری تهران هم‌اکنون ۴هزار میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلب تأیید شده دارد.

لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران هفته گذشته این خبر را در صحن شورا مطرح کرد. به‌گفته وی، این میزان مطالبات از دستگاه‌های دولتی تاکنون تأیید شده که باید در سازمان حسابرسی وزارت اقتصاد تأیید شود تا بتوان آن را جذب کرد.

به گزارش معاونت مالی و اقتصاد شهرداری، هم‌اکنون ۱۷هزار میلیارد تومان طلب شهرداری تهران از مجموعه‌های مختلف دولتی و غیردولتی است. این درحالی است که در شهریور۱۴۰۰زمانی که دوره جدید شهرداری آغاز شد، تنها ۱۳۰۰میلیارد تومان طلب از دولت ثبت شده بود که با کمک کارشناسان، سایر طلب‌ها نیز ثبت شد. بیشترین طلب شهرداری تهران، سهم این نهاد از محل وصول جرایم راهنمایی و رانندگی است.

طلب شهرداری تهران از دولت تنها از محل وصول جرایم راهنمایی و رانندگی به ۸هزار میلیارد تومان رسیده است که به‌گفته علی خشنود، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران در ۱۰سال اخیر حتی ریالی از آن به شهرداری پرداخت نشده است. از زمان حضور دولت سیزدهم، مذاکرات متعددی برای گرفتن طلب‌های شهرداری از دولت انجام شده و شهردار تهران نیز با حضور در جلسات هیأت‌دولت پیگیری‌هایی انجام داده است. در عین حال شناسایی و مذاکره با سایر سازمان‌ها در مورد میزان طلب‌ خالص و قطعی شهرداری ادامه دارد.

اینفوگرافیک | طلب ۱۷ هزار میلیارد تومانی شهرداری |  کارهایی که با این پول می‌توان انجام داد

کد خبر 739213
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    البته اگه فساد بزاره جایی خرج بشه