سازمان هواشناسی کشور از ادامه بارش‌ها در ۷ استان طی روز جاری و نیز فردا در برخی مناطق و همچنین ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

بارش باران

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی در آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور اعلام کرد که امروز در فارس‌، بوشهر، کرمان، شمال و غرب‌ هرمزگان، خراسان جنوبی‌ و جنوب‌ خراسان رضوی بارش‌ ادامه‌ خواهد داشت‌.

همچنین‌، با گذر سامانه‌ بارشی‌ از نوار شمالی‌ کشور در کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی‌ و برخی‌ مناطق‌ واقع‌ در آذربایجان شرقی‌، اردبیل‌، زنجان، قزوین‌، تهران، همدان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری بارش‌ باران و برف‌ همراه با وزش‌باد رخ‌ می‌دهد.

جمعه‌ در برخی‌ مناطق‌ شمال شرق‌، شمال غرب‌، سواحل‌ شرقی‌ دریای خزر و ارتفاعات‌ البرز مرکزی و شرقی‌ بارش‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

از اواخر وقت‌ شنبه‌ و طی‌ روز یکشنبه‌ با ورود سامانه‌ بارشی‌، در برخی‌ مناطق‌ شمال غرب‌ و غرب‌ کشور، به‌ویژه در نوار مرزی مناطق‌ ذکرشده بارش‌ باران و برف‌ رخ‌ می‌دهد.

دوشنبه‌ در شمال غرب‌، برخی‌ مناطق‌ واقع‌ در غرب‌، دامنه‌ و ارتفاعات‌ البرز مرکزی و غربی‌ و زاگرس‌ مرکزی بارش‌ پیش‌بینی‌ می‌شود.

جمعه‌ در برخی‌ مناطق‌ شمال غرب‌، خراسان رضوی، جنوب‌ تهران و جنوب‌ سمنان وزش‌ باد به‌ نسبت‌ شدید تا شدید رخ‌ می‌دهد.

همچنین‌، جمعه‌ و شنبه‌ در شمال غرب‌ کشور دما بین‌ ۵ تا ۷ درجه‌ کاهش‌ و از یکشنبه‌ دما در شمال غرب‌ کشور به‌تدریج‌ افزایش‌ می‌یابد.

امروز و فردا خلیج‌فارس‌، شنبه‌ خلیج‌فارس‌ و دریای عمان و یکشنبه‌ دریای عمان مواج‌ است.
 

عه احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد وجود دارد بنابراین طی پنجشنبه و جمعه فعالیت‌های کوهنوردی در اکثر مناطق کوهستانی کشور مخاطره آمیز است و کوهنوردان از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند.

کد خبر 739203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فهیمه IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    پس اصفهان چی الودگی اره
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 0
    این برف و باران در بعضی مناطق گرچه کم است ولی با اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری می توان اطراف شهرها و روستاها را به گلستان تبدیل نمود .
  • صدا IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
    0 1
    دم خدا گرم . از مسولین بی کفایت که در همه چیز قطع امید کردیم بازم خدا که حداقل با این رحمتش یه کم جیگرمون رو خنک میکنه