دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز خراسان رضوی گفت: یکی از مسوولان اداره ورزش مشهد در پرونده مدرسه فوتبال تفهیم اتهام و با قرار قانونی راهی زندان شد، سه خبرنگار و فعال فضای مجازی نیز تفهیم اتهام شدند.

تجاوز

به گزارش همشهری آنلاین، محمد حسین درودی در این باره توضیح داد: یکی از مسوولان اداره ورزش مشهد در پرونده مدرسه فوتبال تفهیم اتهام و با قرار قانونی راهی زندان شد، سه خبرنگار و فعال فضای مجازی نیز که بدون توجه به نظامات قانونی و اخلاق حرفه ای مبادرت به انتشار خبر، قبل از اثبات جرم کرده بودند، تفهیم اتهام شدند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز خراسان رضوی افزود: دستگاه قضایی بلافاصله پس از انعکاس مطالب مربوط به این مدرسه در فضای مجازی و رسانه ای، اقدامات خود را آغاز کرد و تحقیقات ویژه قضایی در خصوص این پرونده ادامه دارد.

وی اضافه کرد: متعاقب انجام تحقیقات همه جانبه توسط بازپرس ویژه، افرادی که بدون مستندات قانونی و قبل از اثبات جرم توسط مرجع صالح قضایی اقدام به انتشار مطالبی کرده و موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم آورده بودند، احضار و تفهیم اتهام شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی افزود: مرجع تشخیص جرم، دستگاه قضایی است و بر این اساس از افراد، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی خواسته می‌شود از هر گونه اظهار نظری که منجر به برهم زدن آرامش روانی جامعه و تشویش اذهان عمومی شود، خودداری کنند.

درودی گفت: بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و دستو رییس قوه قضائیه از این پس با اینگونه رفتارها به ویژه در فضای مجازی با جدیت و قاطعیت بیش از پیش برخورد خواهد شد.

چندی پیش مدیررسانه‌ای سابق تیم شهر خودرو با انتشار خبری در فضای مجازی از وقوع یک فاجعه برای فوتبال مشهد خبر داد و مدعی شد والدین ۱۵ نفر از بازیکنان این باشگاه و مدرسه فوتبال آن با مراجعه به حراست اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی از باشگاه و مربی‌نماهای آن به‌خاطر تعرض به فرزندانشان شکایت کرده‌اند. به گفته وی این پرونده در دادستانی مفتوح است.

کد خبر 738806
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 8
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • رحمان اصل IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    25 4
    تفهیم اتهام سه خبرنگار؟!!!! یعنی هر اتفاقی میفته خبرنگار نباید منتشر کنه؟ صبر کنه تا صدا وسیما صداش در بیاد بعد نشریات کپی مطالب صدا وسیما منتشر کنن؟ واسه همینه دیگه از شمارگان چندصدهزاری روزنامه ها ونشریات خبری نیست
    • تنها IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
      1 11
      خیر عزیزم. اشتباه بهت گفتن. تو دوران اینترنت و فضای مجازی دیگه کسی روزنامه کاغذی نمیخونه تا تیراژ نشریات بالا باشه.
  • Borzoo NO ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    30 5
    تا بحال که ادعا میکردید این تبلیغات رسانه های دشمن است...