گروه شهری: شورای شهر پیگیر الزام شهرداری به انجام اقداماتی برای طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی شهرتهران بود

 اما پس ازبررسی‌های فراوان، هنگامی که دریافتند رویکرد شهرداری تهران دقیقا با رویکرد پیشنهاددهندگان طرح در شورا یکی است به این نتیجه رسیدند که فعلا این طرح را به‌مدت 6ماه تا زمان ارائه گزارش عملکرد شهرداری تهران مسکوت بگذارند.

به گفته خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران، پیشنهاد دهندگان طرح، نگران خشکی و پایین‌آمدن سطح آب چاه‌های زیرزمینی شهر تهران بودند که نقش مهمی در تامین آب شرب شهروندان دارد.

به اعتقاد آنها جمع‌آوری آب‌های سطحی از طریق کانال‌های تعبیه شده به علاوه آسفالت معابر اجازه نفوذ آب به لایه‌های زیرین سطح زمین را نداده و متعاقب آن مانع بالارفتن سطح آب‌های زیرزمینی می‌شود که در همین باره مقررشد در مسیر دفع آب‌های سطحی در چند نقطه با انجام تمهیداتی اجازه جذب آب به لایه‌های زیرزمینی داده شود.

دانشجو ادامه داد:‌همچنین پس از طرح موضوع ورود فاضلاب‌های خانگی وصنعتی به آب‌های سطحی شهرتهران مقررشد با اتخاذتدابیری مانع ازوصل شدن فاضلاب به سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی شویم به‌گونه‌ای که امکان استفاده مجدد در آبیاری فضاهای سبزتهران فراهم باشد.

در یکصدوشصت‌ودومین جلسه روز گذشته شورای شهر همچنین لایحه سازماندهی وضع باقیمانده سازمان‌ها وشرکت‌های وابسته به شهرداری تهران بررسی و نسبت به چند شرکت تصمیم‌گیری شد.

یکی از موارد مربوط به ادغام شرکت نوسازی عباس‌آباد با سازمان پارک‌ها و فضای سبزشهر تهران یا معاونت شهرسازی و معماری بود که به تصویب نرسید و قرار شد در این مورد بررسی دقیق‌تری صورت گیرد.

طرح ادغام سازمان خدمات موتوری با سازمان بازیافت وشرکت GIS پردازش اطلاعات در سازمان فناوری اطلاعات ازجمله دیگرتصمیمات روزگذشته شورای شهربود.

دانشجو دربخش دیگری ازسخنان خود درمورد طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی ازتصمیمات مغایری که به‌صورت موازی ازسوی نهادهای مختلف گرفته می‌شود، انتقاد کرد.

وی گفت: به زعم شورای شهر، سازمان تاکسیرانی مطابق قانون، مسئول این موضوع است واین که مجموعه‌های دیگربخواهند کمک کنند مورد استقبال است اما اگرقرارباشد تصمیمات کلان بدون هماهنگی مدیریت شهری وسازمان تاکسیرانی صورت گیرد مورد تایید ما نیست؛

زیرا باید اجازه دهیم سازمان مسئول به وظایف خود عمل کند گو اینکه همه مسئولان باید با سازمان اصلی هماهنگ باشند شاید اگر از ابتدا این مهم رعایت می‌شد، الان این مشکلات دامن مدیریت شهری را نمی‌گرفت.

سخنگوی شورای شهر تهران درادامه به رسیدگی وضعیت شرکت‌های تاکسیرانی خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت‌های تاکسیرانی باید ظرف مدت 6ماه، خود را با استانداردهای مورد نظرشورای شهر تطبیق دهند که ازجمله آنها تعدیل حق شارژ است.

دانشجو افزود: سازمان تاکسیرانی درتصمیم‌گیری برای راه‌اندازی شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی عجله کرد وازهمین بابت شکایات زیادی به کمیسیون عمران شورای شهر ارسال شد.

یکی ازاین شکایات مربوط به مبلغ بالای حق شارژ پرداختی ازسوی رانندگان تاکسی‌های خصوصی به شرکت‌هاست که شورای شهر پیگیر چرایی این اقدام است و اینکه اساسا درازای ارائه چه خدماتی، رانندگان تاکسی‌های خصوصی ملزم به پرداخت حق شارژ به شرکت‌های خصوصی هستند.

درعین حال به سازمان تاکسیرانی مهلت 6 ماهه‌ای داده شده تا دراین فرصت خود را با مصوبه جدید شورای شهر، که عبارت است ازتامین حداقل تسهیلات وخدمات به تاکسیرانان، تامین حداقل متراژ شرکت، پارکینگ و تدارک گشت‌های نظارتی بر عملکرد تاکسی‌ها، منطبق کند و اگر چنانچه شرکت‌های تاکسیرانی بعد از 6ماه خود را با این شرایط تطبیق ندهند منحل خواهند شد.

موضع شورا،حمایت از گفت وگوهاست

وی در پاسخ به این سؤال که تاکنون 3 نشست مشترک بین شهرداری و شورای شهر تهران و دولت در مورد موضوع ترافیک و حمل‌ونقل شهر تهران شکل گرفته اما چرا در نهایت رئیس شورای شهر تهران روز گذشته از نتیجه این جلسات ابراز تأسف کرده است؟ گفت: بهتر است علت نارضایتی آقای چمران نسبت به جلسه را از خود ایشان بپرسید اما موضع رسمی شورای شهر حمایت از این نشست‌ها و پیگیری ادامه آن است؛ چرا که جلسات مؤثر و مستمر، مسیر درست در جهت حل این مسئله است.

دانشجو تصریح کرد: در جلسه  یکشنبه به‌دلیل زیاد بودن موارد مطرح شده، فرصت ارائه توضیحات در مورد جلسه مشترک شنبه دولت با شورا و شهرداری درمورد ترافیک، پیش نیامد و مهندس چمران توضیحی در این رابطه نداد.

اظهار نظر در مورد مونوریل به شاخص اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی تبدیل شده

دانشجو خبرداد: حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر به‌زودی نتایج بررسی‌های این کمیسیون در مورد مونوریل صادقیه را اعلام می‌کند.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا آقای شکیب ازهرگونه اظهارنظردرباره مونوریل پرهیزدارد، گفت: متأسفانه موضوع مونوریل به جای موضوعی تخصصی و ترافیکی به شاخص اثبات اصولگرایی یا اصلاح طلبی اعضای شورای شهر تبدیل شده و به همین دلیل به رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورا حق می‌دهم برای اظهارنظر در این رابطه حساسیت داشته باشد.

کد خبر 73875

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز