وزیر آموزش و پرورش در خصوص طرح جدیدی که بر مبنای آن شروع سال تحصیلی و زمان آموزش مطابق اقلیم‌های متفاوت آب و هوایی کشور تنظیم می‌شود، توضیحاتی ارائه داد.

مدرسه

به گزارش همشهری آنلاین، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در خصوص طرح وزارت آموزش و پرورش برای جبران یادگیری دانش آموزان، اظهار کرد: برای جبران یادگیری‌ها روشی باید برای دانش آموزان تهیه کنیم که هنوز نتیجه‌ای به جمع بندی نرسیده است.

نوری گفت: یکی از راه‌های وزارت آموزش و پرورش برای جبران کسر یادگیری را مدرسه مجازی دانست و گفت: مدرسه مجازی پس از ثبت مجوزهای لازم می‌تواند فعال شود. محدودیت‌هایی داریم برای مثال تقویم زمانی آموزش یکی از این محدودیت‌هاست که از اول مهر تا پایان شهریور است.

بیشتر بخوانید: 

وی افزود: به هر حال همه دانش آموزان نمی‌توانند در تابستان در مدارس حضور داشته باشند همان اقدامی که در تابستان سال گذشته انجام دادیم مشابه این روش‌ها در حال بررسی است تا برای ابتدای سال آینده تحصیلی یک برنامه به صورت کامل معرفی شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سامانه برپا گفت: خیرین و گروه‌های جهادی هم در سامانه‌ای به نام سامانه برپا حضور دارند که می‌تواند جزئی از این برنامه جبران یادگیری دانش آموزان باشد. دایر شدن کلاس در روزهای پنج شنبه یا تعطیلات نوروز مطرح است. تعطیلی روزهای عید نوروز بار فرهنگی دارد و نمی‌توان مدارس را تعطیل کرد اما باید به گونه‌ای باشد که زمینه‌های فرهنگی را هم رعایت کنیم.

وی در خصوص تغییر زمان سال تحصیلی گفت: طرحی را مجلس آورد و ما در شورای انقلاب فرهنگی نظر نهایی را دادیم. براساس این طرح باید زمان آموزش و سال تحصیلی بر اساس ساعات مناطق مختلف تنظیم شود و دیگر محدودیت مهر تا شهریور را نداشته باشیم و در اقلیم‌های متفاوت زمان سال تحصیلی متفاوت باشد.

کد خبر 738669
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 118
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • سادات IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    چه می کنید؟ من به عنوان معلم با عشق درس میدهم اما در زمان مجازی نه خواب دارم نه خوراک، اجازه یکروز مرخصی ندارم با حالت تب و لرز سر کلاس حاضر شدم، امکان دیدار مادر بیمارم را ندارم. فقط دلخوش به تعطیلات تابستانی‌ام ترخدا بزارید ما هم زندگی کنیم.
  • فقط خدا IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    آقا استعفا بده همه را راحت کن .......اون وضع رتبه بندی اینم این طرحت .....چرا با اعصاب معلم بازی میکنی؟؟
  • فرهنگی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱
    ۲۹ سال سابقه دارم هیچ وقت به اندازه دوره وزارت جناب .... اذیت نشدم.... بجای اینکه به دانش اموزان و معلم انگیزه بدن وضع خرابترش میکنن.... معلم ۳ ماه دنبال دارو و درمان و دکتره .... می فهمی آقای وزیر؟ .....واقعا شما از درد معلم خبر ندارین؟؟
  • مجید ترابی IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    به هیچ عنوان نباید استاندار آموزشی را تغییر داد و نباید از روی دلم میخواد حرف زد
  • مجید ترابی IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    127 7
    کار درستی نیست نه عقلی ونه عرفی و نه از نظر کارشناسی تغییر زمان آموزشی
  • IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    99 7
    باش تا صبح دولتت بدمد!
  • مهدی IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    76 4
    عاقل باشد. کار صحیحی نیست تغییر
  • علی اکبر IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    99 6
    اشتباه پشت اشتباه. کار آموزشی سلیقه ایی نیست. تغییر جایز نیست
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    84 32
    بالاخره یکی فهمید که آیه ی قران نازل نشده که مهر آغاز تحصیل باشه تو مناطق سردسیر و شهرهای آلوده از شهریور شروع کنید یک ماه سرد سال که وارونگی هوا داریم تعطیل کنید
  • محمد حسین IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    40 83
    به نظر من سال تحصیلی از اول شهریور شروع شود و تا پایان اسفند ادامه داشته باشد و پایان اسفند باشه پایان سال تحصیلی که این چند مزیت دارد 1.خانوادها با خیال راحت به سفرهای نوروزی میروند که این امر باعث کاهش ترافیک و تصادف خواهد شد 2.باتوجه به تعطیلی در نوروز دانش آموزان کلا درس و مشق را فراموش میکنند
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    آقای وزیر ما شهرستان هستیم وتمام کلاسامون هم تشکیل شده این تصمیم رو برای ما نگیر که هیچ کس مدرسه نمیره