شهردار تهران از ایستگاه مترو کارگر که در حال ساخت است، بازدید کرد؛ ایستگاهی که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

مترو

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در سیزدهمین سلسله بازدیدهای خود از مناطق تهران با عنوان طرح قرار خدمت امروز (۶ بهمن‌ماه) به منطقه ۶ پایتخت رفت. او در نخستین بازدید میدانی خود از ایستگاه مترو کارگر دیدن کرد. این ایستگاه بخشی از خط ۶ مترو تهران است و تا کنون بیش از ۹۰ درصد از پروژه احداث آن تکمیل شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به بهره برداری برسد.

افتتاح همراه‌سرا پناه تا ماه آتی

پس از این شهردار پایتخت در دومین برنامه بازدید میدانی خود به خیابان امیرلو رفت و از همراه سرای پناه بازدید کرد. این مجموعه که با همت خیرین ساخته شده است، دارای ۲۸ سوئیت برای پذیرش همراهان بیمار است و تا ماه آتی افتتاح می شود.

علیرضا زاکانی در ادامه سیزدهمین برنامه قرار خدمت در جمع کارکنان شهرداری منطقه ۶ تهران حاضر شد و گفت: ترافیک، آلودگی هوا، ناایمنی شهر به دلیل وجود بافت ناپایدار و فرسوده، فرسودگی شبکه جمع آوری آب های سطحی و خطر وجود سیلاب و ...همگی از چالش‌هایی هستند که ما با آن‌ها در مدیریت شهری تهران مواجهیم.

زاکانی در در ادامه به بررسی فرسودگی تجهیزات حمل و نقل عمومی در شهر تهران پرداخت و گفت: مطابق برنامه و مصوبات قرار بود تا سال ۱۴۰۰، ۱۱ هزار واحد اتوبوس در شهر تهران فعال باشد اما در آغاز مسئولیت مدیریت شهری جدید تنها ۲۲۲۵ اتوبوس با فرسودگی ۸۰ درصدی در شهر تهران فعال بودند. در حوزه های دیگر حمل و نقل عمومی نیز شرایط مناسب نبود ۷۰ درصد تاکسی‌ها و صد در صد ون‌های تهران فرسوده بودند.  با این وجود در زمینه حل مشکلات تهران سعی کردیم، متوقف نشویم. امروز ۳۴ درصد رفت و آمدهای شهری در تهران به وسیله حمل و نقل عمومی انجام می‌شود و ۶۶ درصد افراد با وسیله های شخصی خود در شهر جابجا می شوند که باید با برنامه ریزی این آمار برعکس شود. برای حل مشکل حمل و نقل عمومی برنامه‌ای واقع بینانه و با هدفگذاری مطلوب طراحی کرده ایم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تنش های مالی شهرداری در تابستان ۱۴۰۰ افزود: پیش از این شهرداری به مدت دو سال و نیم در تنش مالی بود و حتی برای پرداخت سه ماه از حقوق کارکنان در سال ۹۹ مجبور به استقراض از بانک شد  اما در عرض هفت روز با پیگیری رویکرد انضباط مالی و تبدیل ۱۹۰۰ حساب شهرداری به یک حساب واحد از تنش مالی عبور کردیم و تا به امروز نیز بدون دریافت ریالی قرض، حقوق کارکنان را با استفاده از منابع موجود پرداخت کرده ایم.

تهران ۲۱ هزار معتاد متجاهر دارد

زاکانی در ادامه با اشاره به مدیریت بودجه شهرداری تهران در یک سال گذشته اظهارکرد: ۹۹ درصد از منابع بودجه سال گذشته تهران را تحقق بخشیدیم و امسال نیز با وجود اینکه مطابق مصوبه شورا بودجه تهران ۵۰ هزار میلیارد تومان بود، بیش از این رقم و تا کنون نزدیک به ۶۰ هزار میلیارد تومان شهرداری درآمد داشته است.

زاکانی با ارایه گزارشی از مدیریت مشارکتی در شهرداری تهران گفت: تشکیل قرارگاه اجتماعی یکی از دستاوردهای مدیریت مشارکتی در تهران بود. این شهر ۲۱ هزار معتاد متجاهر دارد که ما در قبال آنها وظیفه شرعی و انسانی داریم. سال گذشته تنها ۹۷۰۰ معتاد در کمپ های ماده ۱۶ مستقر بودند اما امروز قریب به ۱۹ هزار معتاد در کمپ‌ها سازماندهی شده‌اند.

وی افزود: از این رقم به حدود ۵۰۰۰ معتاد توسط شهرداری خدمت رسانی می شود و در تلاش هستیم در سال آینده نیز با استفاده از ظرفیت های قرارگاه اجتماعی زمینه را برای پذیرش ۲۵۰۰ معتاد دیگر فراهم کنیم. 

وی در ادامه به انتقاد از عملکرد مدیران قبلی در رابطه با وضعیت مسکن در تهران پرداخت و گفت: برخی از مدیران قبلی می‌گفتند باید شهر تهران را گران اداره کنیم ولی ما در پی ایجاد شرایط زندگی عزتمندانه برای مردم و گره گشایی از کار آنها هستیم. در همین راستا سال گذشته قرارگاه مسکن در شهرداری تهران تشکیل شد که در قرارگاه هدفگذاری کردیم با استفاده از تسهیلگری در مقررات و کارکرده زمینه ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در تهران را فراهم کنیم.

زاکانی در ادامه درباره چالش مسکن کارکنان شهرداری گفت: در بخش دوم بسته خرسند ساز نیز طرح‌هایی برای حل معضل مسکن کارکنان شهرداری تهران در نظر گرفته ایم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود اشاره‌ای به طرح های مشارکتی شهر تهران در سال آینده داشت و افزود: در تلاشیم سال آینده پروژه هایی به ارزش ۴۰۰ هزار میلیارد تومان آموزش مشارکت مردم و سایر دستگاه‌ها در تهران عملیاتی شود.

وی در ادامه اظهارکرد: پیش از این شهرداری تهران تجربه خوبی از پروژه های مشارکتی نداشته و از ۴۸ پروژه قبلی تنها یک مورد آن ها به موفقیت رسیده است، با این وجود با رفع خطاهای پیشین برای مشارکت در ۲۳۱ پروژه با سرمایه گذاری داخلی و خارجی وارد گفت وگو شده ایم. 

زاکانی تاکید کرد: برای ایجاد تحول در تهران به مشارکت مردم و نخبگان نیاز داریم و بدون همراهی همگانی برنامه های شهرداری به پیش نمی رود. 

کد خبر 737636
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha