فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی کردستان از کشف اشیای تاریخی با قدمت هزاره دوم قبل از میلاد در یک خودرو شخصی خبر داد.

اشياي تاريخي در سنندج

 به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ رسول مرادی فرمانده یگان‌ حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان اظهار کرد: برابر گزارش دریافتی از کلانتری ۱۶ سنندج به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان، مبنی بر کشف و ضبط اشیای تاریخی از یک خودرو شخصی، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر این اساس، با هوشیاری نیروهای کلانتری ۱۶ سنندج و پس از متوقف کردن و بازرسی خودرو، ۴ قلم شیء از جنس مفرغ کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی استان، اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت آن‌ها در حدود هزاره دوم قبل از میلاد تخمین زده شده است.

سرهنگ مرادی یادآور شد: در این رابطه ۲ نفر با هویت بومی دستگیر و برای طی شدن مراحل قانونی، تحویل مقامات قضایی شدند.

تاکنون ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول (بناها، محوطه و تپه‌ها)، قنات و مکان‌های طبیعی در استان کردستان شناسایی شده که از این تعداد ۹۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

کد خبر 737374
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شمیم IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    0 0
    کاش به جای مجازات درصدی برای حفاران در نظر گرفته میش تا مجبور نشن دزدکی و بامبلغی اندک به کشورهای بیگانه بفروشند. مثل هزاران آثار که به تاراج رفته