گروه شهری: درصد نیترات موجود در آب‌های تهران بالاتر از حد استاندارد است و پایتخت ایران از این نظر در رتبه اول کشور قرار دارد

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران با اعلام این مطلب به مهر اظهار داشت: هم‌اکنون آب شرب مناطق جنوب و جنوب شرقی تهران که از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود، دارای درصد بالایی از نیترات بوده و سلامت مردم این مناطق را تهدید می‌کند.

محمد باقر صدوق افزود: سنجش‌ها و اندازه‌گیری‌هایی که در مورد میزان نیترات آب‌های شهرهای مختلف کشور صورت گرفته، گویای آن است که پس از تهران، آب شهرهای مشهد و اراک بیشترین درصد نیترات را دارد و این موضوع نگرانی‌های مسئولان را در حوزه‌های مختلف عمیق‌تر می‌کند.

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران در ادامه تاکید کرد: افزایش درصد آلاینده نیترات در آب‌ها عوارض شدیدی از نظر سلامت ایجاد می‌کند که این عوارض گاه قابل جبران نیستند.

آلودگی حاد خاک

محمد باقر صدوق پیش از این نیز خبر از آلودگی شدید خاک تهران داده و گفته بود از آنجا که آلودگی خاک پایتخت مشهود نیست، مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما این آلودگی بسیار حاد است.

مدیرکل محیط‌زیست استان تهران مناطقی مانند اطراف پالایشگاه تهران و یا کهریزک را از مناطقی عنوان کرده بود که از نظر آلودگی خاک در وضعیت بحرانی قرار دارند

کد خبر 73709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز