عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی معتقد است که اقدام اروپا نیز نه محدودیت‌زا است نه نگران کننده. چرا که سپاه پاسداران راه خود را یافته و تحریم‌پذیر نیست.

حجت الله فیروزی

همشهری آنلاین – گروه سیاسی:کمیسیون امنیت ملی در ادامه جلسه فوق العاده دیروز خود در واکنش به مصوبه پارلمان اروپا، امروز هم جلسه ای را تشکیل داد. نماینده مجلس و عضو کمیسیون تلفیق درباره این جلسه، گفت:کشورهای اروپایی با همراهی آمریکا سالها تلاش کردند که کشور و به ویژه مجموعه نیروی‌های مسلح ما که پیش قراول امنیت هستند را به واسطه تحریم‌ها زمین‌گیر کنند.  اکنون نیز نهادهای نظامی و سپاه ما در جایگاه خوبی هستند و فناوری‌های نوین را دست دارند و به همین دلیل این را بهانه ای برای درج نام سپاه در لیست تحریم‌ها و فهرست گروه‌های تروریستی کرده‌اند.

موضوعاتی که سپاه دارد سالها پیش هم بود، چرا اکنون باید به این موارد اشاره کنند. در مبارزه با گروه‌های تندرو مانند داعش و گروه‌های این چنینی در منطقه مدیون سپاه هستند.

حجت الله فیروزی افزود: در مجلس طرح مقابل به مثل در مجلس اعلام وصول شد که اگر این خطای استرات‍یک و روشی که اروپا پیش گرفته اتفاق بیفتد و مجلس نیز در طرح خود اقدام به مقابل به مثل می‌کند و جواب مجلس، جواب سختی است. 

قطعنامه پارلمان اروپا علیه سپاه و پاسخ به چند پرسش مهم | دوشنبه ؛ جلسه مهم شورای وزیران اروپا | چرا در قطعنامه موضوع برجام رای نیاورد؟

مجلس عکس العمل شدیدی نشان می‌دهد اگر... | بازخواست اوباما و ترامپ برای مردم قابل قبول‌تر بود | تاثیر قطعنامه اروپا بر عملکرد سپاه

جزئیات جلسه فوق العاده امروز نمایندگان؛ طرح ۳ ماده ای مجلس برای اقدام متقابل با اروپا | آن چیزی که باید برای اروپا روشن کنیم | هشدار جدی به اروپایی ها

وی ادامه داد: مجموعه سپاه پاسداران و کشور سالهاست تحریم است و به واسطه تحریم‌ها، عملا تکنولو‍ژی و فناوری به سپاه نداده‌اند و آن چه به دست آمده در کشور و مجموعه‌های نظامی دستاورد تلاش‌های داخلی و اقدامات داخلی بوده است. از این رو ما درحوزه‌های نظامی نگرانی از تحریم نداریم.

فیروزی ادامه داد: اروپا خود می‌داند که سپاه و نیروهای مسلح و نظامی ما دیگر تحریم‌پذیر نیست. مانند پهپادهایی که در ایران ساخته می‌شود از نمونه‌های اروپایی جلوتر است و ظرفیتهای بیشتری دارد. در زمینه تسلیحاتی نیز نیاز به نمونه‌های بیرونی نداریم.

این نماینده مجلس ادامه داد:‌ آسیب جدی از اینکه سپاه در زمره تحریم‌ها قرار بگیرد نخواهیم دید و بیشتر جو و تبلیغات روانی است که مجلس در مقابل آن عکس العمل نشان می‌دهد تا از جایگاه و عملکرد سپاه پاسداران حمایت کرده باشد.سپاه پاسداران یک مجموعه بزرگ ضد تروریستی است که این را در عمل ثابت کرده است.

در چند سال اخیر ما در منطقه مشکلات تروریسم منطقه‌ای داشتیم که توسط خود غربی‌ها ایجاد شده بود. تروریسم خطرناکی مانند داعش که مولود خود کشورهای غربی بود و در راس مبارزات سپاه پاسداران قرار گرفته بود که در این مسیر شهدای زیادی نیز تقدیم شد تا این گروه‌ها را کنترل کنند و امنیت را به منطقه بازگردانند. اگر در مجلس دفاعی می شود دفاع از مجموعه‌ای است که خود ضد تروریسم بیشترین آسیب‌ها را در این حوزه دیده است. اقدام اروپا نیز نه محدودیت‌زا است نه نگران کننده. 

مهمترین واکنش احتمالی ایران به اقدام اروپا علیه سپاه | امیرعبداللهیان: احتمال انجام هر اقدام تقابلی متصور است

جزئیات طرح اقدام متقابل در واکنش به مصوبه پارلمان اروپا علیه سپاه | طرح ۳ ماده ای آماده شد

کد خبر 736638
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جان فدا IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    6 0
    همه ملعونها رو از شرکت در قرعه کشی خودروسازهای داخلی محرومشون کنید تا درس عبرتی بشه برا همه