شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، دوم بهمن‌ماه) با چهار هزار و ۶۵۲ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۶۵۲ هزار واحدی ایستاد.

تالار بورس

به گزارش همشهری آنلاین، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۱۷ واحد کاهش به ۵۱۹ هزار و ۹۳۸ واحد و شاخص قیمت با یک‌هزار و ۱۹۹ واحد افت به ۳۰۸ هزار و ۹۸۶ واحد رسید.

شاخص بازار اول، یک هزار و ۴۶۳ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۵‌هزار و ۳۲۷ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۳ میلیارد و ۱۱۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۱ هزار و ۶۶۹ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۲۰۱ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۶۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۶۴۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۷۱ واحد و پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۴۲۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲هزار و ۳۹ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۸۰۸ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۶۸۴ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۶۸۲ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۶۷۱ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت تهران (شتران)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، پالایش شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۶۱۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۰ هزار و ۳۱۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۵ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۲۶۳ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۶۶۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۱۷ هزار و ۲۴۱ نوبت بود.

پویا زرکان آق دره (فزر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی مارون (مارون)، پخش البرز (پخش) و اعتباری ملل (وملل) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.

در مقابل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، بهمن دیزل (خدیزل)، مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، بیمه کوثر (کوثر) و بیمه پاسارگاد (بپاس) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

کد خبر 736573
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha