عضو کمیته علمی کشوری ستاد مقابله با کرونا گفت: آمار کرونا فعلا در کشور افزایش قابل توجهی نیافته اما بهتر است مردم مثل گذشته، به پروتکل‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی توجه کنند و اهمیت بدهند.

کرونا

همشهری‌آنلاین - پروانه بندپی: دکتر پیام طبرسی، متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی کشوری ستاد مقابله با کرونا گفت: درحال‌حاضر چند ویروس کرونا در کشور گردش دارند اما ویروس غالب هنوز همان BA۵ است. زیرسویه XBB را هم داریم اما هنوز غالب نشده است.

جزئیات تازه درباره آمار کرونا در کشور | چیزی به اسم سرماخوردگی داریم؟ | ۳ توصیه خیلی مهم در روزهای کرونایی

دکتر طبرسی درباره آخرین وضعیت آمار کرونا در کشور توضیح داد: آمارهای کرونا در کشور فعلا ثابت است و تاکنون افزایش قابل توجه و نگران‌کننده‌ای نداشته است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در پاسخ به این سوال که آیا ویروس سرماخوردگی هم در کشور وجود دارد، گفت: یک زمان کرونا در کشور آنقدر اوج گرفت که می‌گفتیم ویروس سرماخوردگی وجود ندارد و مردم هر علائمی شبیه سرماخوردگی دارید، بدانند که کرونا گرفته‌اند. اما درحال‌حاضر موارد کرونا در کشور آن قدر بالا نیست که بگوییم چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم. ممکن است فردی سرما خورده باشد و کرونا نگرفته باشد. با این حال کسی که سرما خورده هم باید تا چند روز از حضور در جمع دوری کند تا کاملا بهبود یابد و بیماریش به دیگران منتقل نشود.

طبرسی تاکید کرد: کرونا فعلا مشکل عمده کشورمان نیست و همین که مردم پروتکل‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون را رعایت کنند، کفایت می‌کند.

عضو کمیته علمی کشوری ستاد مقابله با کرونا گفت: موارد کرونا در بیمارستان‌ها اصلا بالا نیست و در بیمارستان مسیح دانشوری هم موارد بستری به دلیل ابتلا به کرونا نداریم. مراجعات سرپایی هست اما بیشتر به خاطر سرماخوردگی و بعضا کرونا است که زیاد هم نیست.

بیشتر بخوانید؛

کد خبر 736173
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
    5 0
    این سرمایی که من خورده ام دست کمی از کرونا ندارد به ولله!!!