چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

گروه ورزشی: نیم‌فصل اول لیگ برتر بسکتبال که می‌توان آن را به عنوان یکی از چهار کوارتر مسیر قهرمانی تعبیر کرد با قهرمانی پتروشیمی ماهشهر به پایان رسید.

شاید در شروع بازی‌ها کمتر کسی تصور می‌کرد با حضور مهرام و صبامهر تیم دیگری بتواند بالاتر از آنها قرار گیرد. به جز صبامهر و مهرام چند تیم شهرستانی دیگر همانند تیم باسابقه ذوب‌آهن  با یارگیری مناسب برای قهرمانی نیم‌فصل در کنار نمایندگان تهران مبارزه کردند اما عنوان قهرمانی دور رفت به جنوب رفت.

پتروشیمی که قهرمانی‌اش با پیروزی بر دانشگاه آزاد در یکی از دو بازی معوقه نیم‌فصل رقم می‌خورد در جدالی نزدیک توانست با برتری 85 بر 78 بالاتر از صبامهر 22 امتیازی یکی از چهار کوارتر راه قهرمانی را با موفقیت طی کند. رویارویی مهران حاتمی و محمد کسایی‌پور دو ملی‌پوش سابق که در غیاب نناد کردویچ سرمربی کروات سفرکرده پتروشیمی همه‌کاره تیمش شده بود از نکات حاشیه‌ای این بازی بود. حاتمی فصل پیش چندین هفته به عنوان سرمربی پتروشیمی جانشین کسایی‌پور شد و او را مجبور کرد تا به عنوان مدیر فنی به کارش ادامه دهد و حالا نوبت کسایی‌پور بود که در ملاقات مستقیم شایستگی‌هایش را به رخ هم‌تیمی سابقش در تیم ملی بکشد.

 حاتمی در پایان بازی  و با وجود باخت نزدیک شاگردانش، نمایش آنان را مقابل حریف پرقدرت در خانه پتروشیمی تحسین کرد. سفر اضطراری کردویچ به صربستان موقعیت مناسبی برای کسایی‌پور فراهم کرد تا با در اختیار داشتن مهره‌های ارزنده‌ای چون تونی مدیسون و وینسنت جونز (دو تن از بهترین خارجی‌های لیگ برتر) و ملی‌پوشانی مثل سعید داورپناه، جواد داوری، بابک نظافت و رضا هنگام‌پور هرچه بیشتر توانایی‌هایش را نمایش دهد.

تمرین برای دور برگشت

صفر نژادی، سرپرست تیم بسکتبال پتروشیمی با وجود فتح قهرمانی نیم‌فصل در رختکن تیمش پس از بازی با دانشگاه آزاد از آنان می‌خواهد شادی قهرمانی را به پایان فصل موکول کنند. او خطاب به بازیکنان این تیم گفت: «در باد قهرمانی نیم‌فصل نخوابید چون هنوز تا قهرمانی راه طولانی‌ای باید طی کنیم.»

وی بلافاصله در حالی که بازیکنانش هنوز خستگی بازی‌های نیم‌فصل را در تن داشتند به آنان اعلام کرد که با توجه به انجام دو بازی در هفته در دور برگشت که از دوشنبه هفته آینده آغاز خواهد شد فقط به فکر تمرین و مسابقه باشند. صفر نژادی در مورد بازگشت سرمربی کروات و شایعه عدم بازگشت او گفت: «او به دلیل مشکلی که برایش پیش آمد به سفر اضطراری رفت و چهارشنبه همین هفته در تهران خواهد بود.»

موقعیت متزلزل مهرام

در دیگر بازی معوقه نیم‌فصل در بابل، مهرام (تیم مدافع عنوان قهرمانی) تن به چهارمین شکست این فصل خود داد تا موقعیت هاشمی نزد مدیران این باشگاه متزلزل‌تر از گذشته شود. هاشمی که پس از ناکامی این تیم در جام بین‌المللی شیخ راشد امارات عدم محدودیت در به‌ کارگیری بازیکنان خارجی از سوی تیم‌های عربی شرکت‌کننده را از جمله عوامل نتیجه‌نگرفتن مهرام عنوان کرده بود، معلوم نیست چگونه از عملکرد برترین تیم فصل پیش لیگ برتر در نیم‌فصل اول دفاع خواهد کرد؛ تیمی که در مجموع 12 دیدار یک‌سوم دیدارهایش را واگذار کرده است و هیچ شباهتی با تیم سال گذشته ندارد.

مهرام پس از لژیونرشدن صمد نیکخواه بهرامی و از دست‌دادن تونی مدیسون چندین بازیکن خارجی را در این فصل مورد آزمایش قرار داد و عاقبت از میان همه آنها تنها «اسکار ایبر» اسپانیایی را پس از آزمایش در جام شیخ راشد در ترکیب اصلی خود قرار داده است. همه امید هاشمی به گزینش یک بازیکن خارجی در پست 5 است که تاکنون هیچ‌کدام از آنان نتوانستند نظر او را به خود جلب کنند.  در حال حاضر هم لاوادای بلغاری در تهران به سر می‌برد تا شاید موردپسند واقع شود.

مهرام که سال پیش این تیم را در بابل با اختلاف آشکاری مغلوب کرده بود، این بار چاره‌ای جز شکست نداشت. بیم که به نظر می‌رسد با جذب ویتالی مارش بازیکن سابق صنام شرایط بهتری نسبت به آغاز فصل پیدا کرده است در مصاف با تیم مدافع عنوان قهرمانی با قدرت ظاهر شد.

بیم با سه کوارتر از چهار کوارتر برتری چشمگیری بر مهرام داشت که از وجود مهدی کامرانی، آیدین کبیر، حامد سهراب‌نژاد،  اسکار ایبر و مهراد آتشی استفاده می‌کرد. در نهایت این بیم بود که موفق شد با برد در مصاف با مهرام به سایر مدعیان این فصل نزدیک‌تر شود.

کد خبر 73534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز