گروه‌ ورزشی: لیگ برتر بسکتبال ایران درحالی به استقبال نیم‌فصل دوم می رود که بحران مالی در برخی از تیم‌های بدون حامی، ادامه کار را برای مسئولان این دسته از تیم‌ها سخت کرده.

 به خصوص تیم هایی که با کمک هیات‌ بسکتبال استان‌ها تحت همین نام زیر سایه تیم‌های با امکانات به حیات شان ادامه می‌دهند. یکی از این تیم‌ها هیات بسکتبال شهرکرد است که مدیرعامل آن بلافاصله در پایان دیدار این تیم با دانشگاه آزاد که به برتری نزدیک 94 بر 92 این تیم در سالن والیبال آزادی انجامید به جای شادی کردن به مهر گفت: «اگر مشکلات مالی تیم حل نشود مجبوریم انصراف بدهیم، زیرا دیگر توانی برای باقی ماندن در لیگ نداریم.»

محمود شمسی‌پور ضمن گلایه از مسئولان استان چهارمحال و بختیاری افزود: «ما به تمام مسئولان استان اعلام کرده‌ایم که ما یک تیم باشگاهی خصوصی نیستیم، بلکه هیات بسکتبال هستیم که با کمترین هزینه وارد لیگ برتر شده‌ایم.»وی با تمجید از کادر فنی تیمش که با تمهیدات خاصی توانسته‌اند دوباره این تیم را پس از افتی شدید، احیا کنند اضافه کرد: «تاکنون به بازیکنان بومی خود هیچ مبلغی پرداخت نکرده‌ایم درحالی که این بازیکنان در باشگاه‌های دیگر می‌توانستند میلیون‌ها تومان دستمزد دریافت کنند.»

هیات شهرکرد یکی از تیم‌هایی است که یک سرمربی و دو بازیکن خارجی دارد و بقیه نفرات این تیم را بازیکنان بومی تشکیل می‌دهند. البته بحران مالی در تیم‌های حاضر در لیگ برتر بسکتبال تنها به تیم شهرکرد خلاصه نمی شود و در هفته‌های گذشته مسئولان تیم لنگرود هم که تحت نام هیات بسکتبال در لیگ برتر حاضرند اعلام کرده بودند که در صورت عدم حمایت مسئولان محلی قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود. نماینده خراسان رضوی نیز شرایطی بهتر از تیم‌های شهرکرد و لنگرود ندارد.

تصمیم‌گیری در پایان نیم‌فصل

اما واکنش محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال نسبت به تهدیدهای مسئولان این  تیم‌ها این‌گونه است: «این صحبت‌ها از سر خستگی است و همه این افراد از عاشقان واقعی بسکتبال محسوب می‌شوند و مطمئنم تا پایان مسابقات با ما همکاری لازم را خواهند کرد.»

وی در مورد اینکه فدراسیون چه تدابیری برای حل مشکل این دسته از تیم‌ها دارد، می‌گوید: «ما روز دوشنبه جلسه اعضای هیات رئیسه را داریم و قرار است قبل از شروع نیم فصل دوم جلسه‌ای در همین زمینه با مسئولان و مربیان تیم‌ها داشته باشیم تا تکلیف خودمان را بدانیم. آنهایی که می‌توانند با شرایط ما ادامه دهند، قدمشان روی چشم و آنهایی هم که نتوانند برخلاف میل قلبی ما، باید از قطار لیگ پیاده شوند. البته امیدوارم که همه تیم‌ها با حل مشکلات‌شان بتوانند تا پایان بازی‌ها ادامه دهند که مطمئنا با عشق خدمتی که در وجود مسئولان تیم‌ها سراغ دارم آنان همچنان در صحنه بسکتبال خواهند ماند.»

محرومیت و جریمه داوران خاطی

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به اعتراض اسدالله کبیر، سرمربی تیم لوله AS نسبت به داور دیدار با صبا مهر گفت:‌ «آقای کبیر کم لطفی می‌کنند. خود ما قبلا در مورد اشتباه داوری که به دورقی، بازیکن این تیم به اشتباه، فول فنی داده بود برخورد کردیم و به این بازیکن اجازه بازی دادیم. البته برخورد با داوران و محرومیت و جریمه آنان را هرگز رسانه‌ای نمی‌کنیم، اما اشتباهات داوری هم جزئی از بازی است.»

پتروشیمی، بخت اول قهرمانی نیم‌فصل

در هفته پایانی نیم‌فصل تیم پتروشیمی  با غلبه بر تراکتورسازی کردستان با توجه به یک بازی معوقه با دانشگاه آزاد بخت اول قهرمانی دور رفت محسوب می‌شود. پتروشیمی یک گام نسبت به صبامهر و مهرام به قهرمانی نیم‌فصل نزدیک‌تر است. در شیراز، صبامهر با ارائه نمایشی فوق‌العاده بر لوله AS غلبه کرد. البته شاهین‌طبع از گلزنی بازیکنانش راضی و از دفاعشان ناراضی بود. دو تیم بحران‌زده هیات‌ لنگرود و شهرکرد نیزصاحب دو برد ارزشمند مقابل شهرداری گرگان و دانشگاه آزاد شدند.بیم بابل در سالن اختصاصی آرارات با شکست حریف، آماده بازی معوقه با مهرام شده و ذوب‌آهن هم در سفر به مشهد مقدس به برتری پرگل مقابل نماینده میزبان رسید.

کد خبر 73117

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز