معاون وزیر آموزش گفت: در سال ۱۴۰۵ تاثیر سوابق تحصیلی برای پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به ۶۰ درصد می‌رسد.

کنکور هنر

به گزارش همشهری آنلاین، محسن زارعی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش درباره سهم سوابق تحصیلی در کنکور دانش‌آموزان اظهارداشت: امسال سابقه تحصیلی دانش‌آموزان با تاثیر قطعی ۴۰ درصد صرفا برای پایه دوازدهم در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: 

وی افزود: سال بعد تاثیر قطعی پایه دوازدهم ۵۰ درصد می‌شود اما تاثیر سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۴ برای پایه یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد در نظر گرفته خواهد شد و در سال ۱۴۰۵ تاثیر سوابق تحصیلی برای پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به ۶۰ درصد می‌رسد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به اینکه باید برای سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ سابقه تحصیلی دانش‌آموزان را تولید کرده باشیم، بنابراین امتحانات نهایی در سال ۱۴۰۳ برای هر ۳ پایه برگزار می‌شود.

زارعی یادآور شد: امتحانات نهایی امسال یعنی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ فقط برای پایه دوازدهم و ۱۴۰۲-۱۴۰۳ دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شود و قرار است بر این روال عمل شود مگر تصمیم دیگری گرفته شود که تابع آن تصمیم خواهیم بود.

وی درباره تاثیر دروس عمومی در کنکور گفت: دروس عمومی هم همانطور است که سهم در آزمون سراسری دارد و صرفا سهم آن در سابقه تحصیلی در نظر گرفته می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: اکنون سهم دروس عمومی در پایه دوازدهم دیده می‌شود، وقتی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم در سابقه تحصیلی اضافه شود، تاثیر دروس عمومی هم برای هر سه پایه لحاظ خواهد شد. 

کد خبر 735293
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha