حمص یک غذای بسیار مقوی است که بیشتر به‌عنوان پیش غذا استفاده می‌شود. ترکیبات اصلی این غذا نخود و ارده است، اما این غذای خوشمزه عربی را می‌توان با بادمجان کبابی هم آماده کرد.

حمص

به گزارش همشهری آنلاین، این روزها که هوا سرد است و در زمستان به سر می‌بریم، بدن ما برای داشتن سوخت و ساز بهتر نیاز به گرمای بیشتری دارد. مصرف برخی از مواد غذایی و گرمی‌جات سبب می‌شود فعالیت‌ بدن بهتر شود. یکی از مواد غذایی که سوخت و ساز و گرمای بدن را بیشتر می‌کند ارده است. بنابراین پختن غذاهایی که در آن ارده دارد در این روزهای سرد توصیه می‌شود.

ارده طعمی تلخ، بافتی نرم و روغنی دارد که با توجه به بافت نرم و طعم آن، می‌توان از آن به عنوان سس سالاد یا چاشنی غذا استفاده کرد.  

یکی از غذاهایی که در آن از ارده استفاده می‌شود حمص بادمجان است که در زیر طریقه درست کردن آن را آموزش می‌دهیم:

مواد لازم برای تهیه حمص بادمجان

بادمجان کبابی: ۴ عدد

نخود پخته: یک لیوان یا یک قوطی کنسروی

ماست چکیده: ۲ قاشق

ارده: ۴/۳ استکان

روغن زیتون: به میزان لازم

سیر: ۳ حبه

لیمو ترش: یک عدد

نمک:  ۲ قاشق مربا خوری

فلفل قرمز: یک قاشق مربا خوری

فلفل سیاه: یک قاشق مربا خوری

طرز تهیه حمص بادمجان | این پیش غذای لبنانی را در زمستان حتما امتحان کنید

طرز تهیه حمص بادمجان

۱. بادمجان‌ها را با پوست روی شعله مستقیم و متوسط گاز قرار دهید تا کبابی شوند. سپس  پوست برشته شده بادمجان‌ها را بگیرید.  

۲. در مرحله بعدی شما می‌توانید مقداری نخود را که از شب قبل خیس کرده‌اید، با شعله ملایم بپزید یا اینکه از نخود کنسروی استفاده کنید.

۳. نخود را کمی با روغن زیتون و فلفل قرمز تفت دهید و کنار بگذارید تا در پایان کار روی حمص بادمجان بریزید یا اینکه نخودها را پوره کنید و با بادمجان کبابی مخلوط کنید.

۴. بادمجان‌هایی را که از قبل کبابی کرده‌اید همراه روغن زیتون، ارده، سیر، لیموترش، فلفل و نمک درون یک ظرف مناسب بریزید و با مخلوط کن شروع به هم زدن مواد کنید. مواد را به قدری با هم مخلوط کنید تا به صورت سس غلیظی در بیایند.

۵. سپس ماست چکیده را به موادتان اضافه کنید. غلظت حمص بستگی به میزان ماست دارد. 

۶. وقتی مواد حمص به غلظت مطلوبتان رسید، آن را درون ظرف مورد نظر خود سرو کنید. سپس البته اگر نخود را همراه بادمجان پوره نکرده‌اید، نخودی را که با روغن زیتون تفت داده بودید روی آن بریزید. روغن زیتون را روی حمص برای تزیین بریزید و با برگ نعنا تزیین کنید.

۷. در آخر نان پیتای یا نان تردیلا را برش بزنید و به پودر آویشن، فلفل و روغن زیتون آغشته کنید. نان‌ها را در فر قرار دهید تا کمی برشته شوند تا در کنار حمص بادمجان سرو کنید.

طرز تهیه حمص بادمجان | این پیش غذای لبنانی را در زمستان حتما امتحان کنید

کد خبر 735211
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha