کاردار کانادا در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به مواضع این کشور در حمایت از رژیم جنایتکار و اشغالگر صهیونیستی به وی ابلاغ شد

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، احضار جیمز کریک در پی آن صورت گرفت که پس از طرح موضوع محکومیت جنایات ضدانسانی رژیم اشغالگر قدس در نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل، کانادا به قطعنامه محکومیت رژیم‌صهیونیستی رأی منفی داد.

این رأی منفی در نشست 23دی‌ماه گذشته شورای حقوق‌بشر که قطعنامه‌ای را با 33 رأی موافق و 13 رأی ممتنع در محکومیت جنایات صهیونیست‌ها در غزه به تصویب رساند، از جانب کانادا ابراز شد.

در جریان احضار کاردار کانادا تأکید شد که رأی منفی کانادا به این قطعنامه به مفهوم نادیده انگاشتن فجایع انسانی در غزه از جمله جنایات اسرائیل در کشتار کودکان و زنان بی‌گناه فلسطینی، چشم‌پوشی و زیرپاگذاشتن بدیهی‌ترین اصول و موازین حقوق بشر و حقوق بشردوستانه از جمله حق دسترسی به آب، غذا، دارو و بهداشت بوده و سبب تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی است.

همچنین اثرات سوء محاصره طولانی‌مدت بر مردم بی‌گناه غزه و نیز برخورد دوگانه و گزینشی کانادا در مسائل حقوق بشری به کاردار آن کشور گوشزد شد و وی اعلام کرد که مراتب اعتراض ایران را به کشور متبوعش منعکس خواهد کرد.

کد خبر 73519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز