گروه شهری: همزمان با گشایش نمایشگاه سفرهای معنوی در مقر واتیکان، جاذبه‌های گردشگری مذهبی ایران و به ویژه حضور ادیان مختلف در ایران و نمادهایش به تصویر کشیده شد.

در آیین گشایش این نمایشگاه که با حضور مقامات سیاسی و مذهبی ایتالیا از قبیل کاردینال آگوستینو والینی، عضو ارشد واتیکان، جانی آلمانو، شهردار رم، نیکولا زینگارتی، فرماندار رم و پیئرو ماراتزو، استاندار لاتزیو همراه بود، محمد حسین برزین، رئیس ستاد تبلیغات و نمایشگاه‌ها و محمدرضا تقی‌زاده، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران نیز در واتیکان حضور یافتند.

محمد حسین برزین درباره حضور ایران در این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه بیش از 40 کشور مطرح در عرصه گردشگری معنوی و مذهبی از جمله ایتالیا، اسپانیا، سوریه، ایران، مصر، واتیکان، ارمنستان، برزیل، روسیه، اردن، فنلاند، فرانسه، غنا، مجارستان، لهستان، پرتغال و... در قالب 245 غرفه حضور داشته و به عرضه موقعیت‌ها و جاذبه‌های معنوی مذهبی کشور خود به بازدید‌کنندگان پرداختند.

برزین با اشاره به برگزاری این جشنواره به ابتکار سازمان گردشگری زیارتی واتیکان و با هدف تشویق مردم به سفرهای مذهبی در اروپا و خاورمیانه بیان داشت: موقعیت فرهنگی و جغرافیایی و حضور ادیان مختلف توحیدی و اقلیت‌های مذهبی در کشور ما ظرفیت مطلوبی را برای حضور گردشگران خارجی فراهم کرده و ایران را به یکی از ظرفیت‌های بزرگ توریسم مذهبی تبدیل کرده است.

وی افزود: در دیدارهای بازدیدکنندگان و مقامات مذهبی از غرفه ستاد بارها اعلام کردیم که ایران از هزاران سال پیش سرزمین ادیان خوانده شده و زندگی مسالمت آمیز اقوام مختلف در این سرزمین پهناور همواره یکی از ویژگی‌های تاریخی آن بوده است.

به‌عنوان نمونه همجواری یک کلیسا، کنیسه، معبد زرتشتی و مسجد قدیمی در خیابان 30 تیر تهران، نمونه‌ای از همبستگی و آرامش ادیان در ایران به شمار می‌رود. نمونه‌هایی از این دست در سراسر ایران قابل تعمیم بوده و از این رهگذر کشور ما تمامی گردشگران فرهنگی و زیارتی را به میهمانی خود فرا می‌خواند.

کد خبر 73391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز