سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تویوتا موتور اعلام کرد قصد دارد رئیس این شرکت را در تلاش به منظور ایجاد تغییرات، در بحبوحه بحران در صنایع خودروسازی، تغییر دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شرکت خودروسازی تویوتا موتور ژاپن اعلام کرد: نام رئیس جدید این شرکت در کنفرانس خبری که امروز، سه‌شنبه ۲۰ ژانویه (برابر با اول بهمن‌ماه) برگزاری می‌شود، اعلام خواهد شد.

براساس گزارش‌های قلبی رسانه‌های ژاپنی، احتمال می‌رود تویوتا، اکیو تویودا - معاون اجرایی این شرکت - را که نوه موسس این شرکت است، به عنوان رییس جدید آن معرفی کند.

تویودا در اواخر ماه ژوئن سمت ریاست تویوتا را برعهده خواهد گرفت.

در این صورت تویودای ۵۲ ساله که مدتهاست برای تصدی این سمت آموزش داده شده است، سکان هدایت تویوتا را در زمان حساسی برعهده خواهد گرفت.

رییس جدید تویوتا ماموریت دارد بزرگترین شرکت خودروسازی ژاپن را از وخیم‌ترین بحران آن نجات دهد.

این خبر در شرایطی منتشر شده است که تویوتا در بحبوحه کاهش تقاضا در بازارهای بحران زده‌ای همچون ژاپن، اروپا و آمریکا، با نخستین کاهش فروش خودروهای خود در یک دهه گذشته مواجه شده است و قصد دارد ۳ هزار تن از کارگران موقت خود را اخراج کند.

تویوتا همچنین ماه گذشته میلادی هشدار داده بود انتظار دارد با نخستین زیان عملیاتی سالانه خود با توجه به مشکلات بی‌سابقه به وجود آمده برای این خودروساز ژاپنی بر اثر بحران مالی جهانی روبرو شود.

تویوتا که با شرکت جنرال موتور آمریکا برای تبدیل به بزرگترین سازنده خودروهای جهان رقابت می‌کند، به کاهش تولید، حذف فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری روی اورده است تا با اثرات کاهش فروش و افزایش ارزش ین بر روی منابع مالی این شرکت مقابله کند.

کد خبر 73457

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز