همشهری آنلاین: شرکت پاناسونیک برای کاهش هزینه‌هایش 15هزار نفر از کارمندانش را اخراج می‌کند و 27 کاخانه خود را در سراسر جهان تعطیل می‌کند.

به گزارش بی‌بی‌سی پاناسونیک که بزرگ‌ترین تولید کننده تلویزیون پلاسما در جهان است برای سال مالی منتهی به آخر مارس 4.2 میلیارد (380 میلیارد ین) ضررپیش‌بینی کرده است. این شرکت به خاطر بحران جهانی مالی و کم شدن میزان فروش به شدت متضرر شده است. پاناسونیک در حالی اعلام کرده است که در مدت زمان باقی‌مانده به پایان سال مالی امسال 60 میلیارد ین متضرر خواهد که در مدت مشابه سال گذشته 37.4 میلیارد ین سود کسب کرده بود.

با توجه به این شرایط پاناسونیک امیدوار است با اخراج کارمندان و کاهش‌ تعداد کارخانه‌هایش 100 میلیارد ین در سال مالی آینده صرفه‌جویی کند. کارمندانی که پاناسونیک اخراج خواهد کرد عملا 5 درصد کارمندان شرکت هستند و قرار است تا پایان مارس 2010 پروسه اخراج آنان به پایان برسد. قرار است نیمی از این کارمندان در ژاپن اخراج شوند و نیم دیگر در کارخانه‌های این شرکت در سراسر جهان.

این اولین بار در شش سال گذشته است که پاناسونیک متضرر می‌شود. با این حال پاناسونیک هنوز تصمیم دارد شرکت رقیب خود یعنی سانیو را به قیمت 9 میلیارد دلار خریداری کند.

امسال همچنین دیگر شرکت‌های الکترونیکی ژاپنی هم به خاطر بحران مالی جهانی متضرر شده‌اند. در همین راستا شرکت سونی ژاپن ضرر عملیاتی دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلاری را در سال مالی منتهی به مارس پیش‌بینی کرده و اعلام کرده به همین خاطر ۱۶هزار کارگر خود را اخراج می‌کند.

کد خبر 74636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز